شروع پرهیجان بورس/ دارایکم را بخریم یا دوباره بفروشیم؟

کدخبر: ۳۴۵۴۵۴
اقتصادنیوز: معاملات امروز که به دلیل اختلال در سفارشگیری تا ساعت 13 تمدید شد با آغاز معاملات صندوق دارا یکم همراه بود. امروز در طیف وسیعی از گروه های بورسی صف های خرید با ولع بیشتری از سوی خریداران دنبال شد.
شروع پرهیجان بورس/ دارایکم را بخریم یا دوباره بفروشیم؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دنیای بورس، امروز دارایکم با 114 درصد بازگشایی با شرایط متعادلی در نیم ساعت پایانی همراه بود؛ اگر چه معاملات این صندوق تا 150 درصد هم افزایش قیمت داشت اما در ادامه دامنه نوسان قیمتی به 125 درصد برگشت. از دید برخی تازه واردان با اختلالات پیش آمده در چند روز گذشته راهکار بهتر، شاید فروش این صندوقها باشد، از دید با تجربه های بازار در شرایط فعلی با توجه به جریان پول موجود در بازار و تشکیل طیف متنوعی از سهامداران، راهکار خرید و نگه داشتن صندوق میتواند تصمیم حرفه ای تر باشد.

 با این اوصاف امروز در طیف وسیعی از گروه های بورسی صف های خرید با ولع بیشتری از سوی خریداران دنبال شد. در اغلب نمادهای بزرگ بازار دامنه نوسان قیمتی به سقف رسید و این در حالی بود که در خودویی ها، «خساپا» با صف خرید 1.1 میلیارد سهمی پس از افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب معامله شد و «خودرو» نیز با  صف 700 میلیونی همراه بود. برای نمادهای قطعه‌ساز نیز، «خگستر» همچنان با تمایل بسیاری از سهامداران برای خرید روبه رو است.

 در پالایشی ها نیز «شپنا» و «شبریز» هر دو با صف خریداران همراه بود. «شبندر» نیز که از 4 تیر متوقف شده، همچنان به دلیل تغییرات بیش از 50 درصد قیمت سهام و برگزار نکردن کنفرانس اطلاع رسانی متوقف است. 

در نماد فلزات اساسی نیز تنها نمادی که با حضور قوی فروشندگان دنبال شد، «کیمیا» بود. «فولاد» و «فملی» هر دو متاثر از روند کامودیتی ها و البته سیاست های حمایتی دولت با استقبال بازار روبه رو شد. دیروز عصر، امریکا 8 شرکت جدید ایرانی و غیرایرانی در حوزه فولاد همچون جهان فولاد سیرجان را تحریم کرد که از دید فعالان فولادی، تحریم هایی از این دست امریکا اثری روی روند فعلی عملیات شرکت های بزرگ و صادراتی ندارد زیرا که فعلا استراتژی بزرگان فولادی بدون مشکلی به پیش است و این شرکت ها در روند انجام صادرات مشکلی ندارند.

 برای بانکی ها هم امروز «ونوین»، «وتجارت» و «وپاسار» با سقف دامنه قیمتی همراه شد. برای «وبملت» با وجود افزایش قیمت 3 درصدی، فروشندگان در تقابل با خریداران در همان قیمت های خریداران خواستار فروش بودند تا بازار متعادل دنبال شود. «وبملت» چند روزی است که همین روند را در بازار پی میگیرد. البته حقوقی های امروز را بیشتر در ردیف خرید «وبملت» بوند تا ردیف فروش.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید