تولید ماسک 11 برابر شد

کدخبر: ۳۴۶۹۷۲
اقتصادنیوز: دبیر ستاد لجستیک مقابله با کرونای وزارت صمت گفت: تولید انواع مواد بهداشتی مورد نیاز مبارزه با کرونا افزایش یافته به طوری که تولید ماسک تنفسی نسبت به قبل از شیوع ویروس کرونا 11 برابر بیشتر شده است.
تولید ماسک 11 برابر شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، جمشید گلپور ، در مورد وضعیت تولید ماسک در کشور گفت: در حال حاضر تمام واحدهای تولیدی مکلف به ارائه آمار به دستگاه‌های نظارتی هستند.

سرپرست مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت معدن و تجارت افزود: بازرسان در 104 واحد تولیدی وضعیت تولید و عرضه را کاملا رصد می‌کنند. همچنین واحدهای تولیدی ملزومات بهداشتی مکلف به ثبت اطلاعات در سامانه تی تک وزارت بهداشت و سامانه جامع تجارت هستند.

وی با بیان اینکه تولید ملزومات بهداشتی مقابله با کرونا در کشور چندین برابر افزایش یافته است، گفت: تولید الکل نسبت به قبل از کرونا دو برابر افزایش یافته است بطوری که متانول (الکل) قبل از کرونا روزانه به میزان 170 هزار لیتر تولید می‌شد و اکنون تولید آن به 300 هزار لیتر در روز افزایش یافته است.

*افزایش 11 برابری تولید ماسک تنفسی 

گلپور بیان داشت: پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه فقط 200 هزار عدد ماکس تنفسی در کشور تولید می‌شد که با شیوع ویروس کرونا تولید این کالا 11 برابر افزایش یافته و به روزانه 2 میلیون و 300 هزار عدد افزایش یافته است.

* تولید روزانه 145 هزار عدد ماسک N95

دبیر ستاد لجستیک مقابله با کرونای وزارت صنعت معدن تجارت با اشاره به افزایش 30 برابری تولید ماسک N95 در کشور افزود: تولید این ماسک در کشور قبل از شیوع ویروس کرونا روزانه فقط 5 هزار عدد بود که در حال حاضر به 145 هزار عدد در روز رسیده است.

* افزایش 8 برابری تولید مواد ضد عفونی کننده

گلپور اظهار داشت: تولید مواد ضد عفونی کننده از 50 هزار لیتر در روز به 400 هزار لیتر افزایش یافته و بر این اساس تولید این کالا بعد از شیوع کرونا نسبت به قبل 8 برابر افزایش یافته است

وی گفت: دستکش طبی پیش از شیوع کرونا روزانه 2 میلیون عدد تولید می‌شد که تولید آن اکنون بیش از دو برابر افزایش یافته و به 4 و نیم میلیون عدد در روز رسیده است.

دبیر ستاد لجستیک مقابله با کرونای وزارت صنعت معدن تجارت گفت: ‌تولید لباس یکسره (کاورال) بیش از 860 برابر و شیلد محافظ صورت هزار برابر نسبت به قبل از شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است.

* افزایش تولید صابون و مایع  دستشویی 

گلپول افزود: قبل از شیوع ویروس کرونا روزانه 330 هزار تن مایع دستشویی در کشور تولید می‌شد که اکنون تولید روزانه آن به 450 هزار تن افزایش یافته است. به عبارتی تولید این محصول بهداشتی 36 درصد بیشتر شده است.

وی بیان داشت: تولید صابون نیز 33 درصد افزایش یافته و از 180 هزار تن در روز به 240 هزار تن رسیده است

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید