سقف ذخیره بنزین تغییر می‌کند؟

کدخبر: ۳۴۸۸۰۶
اقتصادنیوز: ​سررسید ۹ ماه ذخیره بنزین در کارت‌های سوخت این ماه به پایان می‌رسد اما طبق گفته سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی تصمیم‌گیری برای تمدید یا عدم تمدید سقف ذخیره بنزین در جریان است.
سقف ذخیره بنزین تغییر می‌کند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، از ابتدای طرح سهمیه‌بندی بنزین در آبان ۱۳۹۸ امکان ذخیره بنزین در کارت‌های هوشمند سوخت مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت به مدت شش ماه تعیین شده بود که بر این اساس سه ماه دیگر افزایش و مجموعا به ۹ ماه تغییر یافت.

این مساله بدین معناست که درحال حاضر کارت سوخت ظرفیت ذخیره ۵۴۰ لیتر بنزین را دارد و بر اساس شرایط فعلی اگر فرد تا پایان ماه نهم یعنی تیرماه این میزان سهمیه را حتی یک لیتر استفاده نکند، سهمیه مردادماه به آن فرد تعلق نمی‌گیرد.

اما اگر فرد ۳۰ لیتر از سهمیه ۹ ماهه خود را استفاده کرده باشد، در مردادماه تنها ۳۰ لیتر بنزین دریافت می‌کند و ۳۰ لیتر مابقی را از دست خواهد داد، البته آنطور که فاطمه کاهی - سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی - به ایسنا گفته، تصمیم‌گیری برای تمدید یا عدم تمدید سقف ذخیره بنزین در کارت‌های سوخت در جریان است و باید منتظر نتیجه قطعی ماند.

وی با بیان اینکه این تصمیم پیش از پایان تیرماه اعلام خواهد شد اما نتیجه آن هنوز مشخص نیست، اظهار کرد: پس از مشخص شدن نتیجه اطلاع رسانی انجام خواهد شد و احتمالا در روزهای آتی این موضوع تعیین تکلیف می شود.

طبق اعلام شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی میزان سهمیه ماهیانه برای خودروهای شخصی بنزین سوز ۶۰ لیتر، دوگانه سوز ۳۰ لیتر و موتورسیکلت‌ها ۲۵ لیتر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید