بهای نفت نزولی ماند

کدخبر: ۳۴۹۹۶۳
اقتصادنیوز: قیمت نفت پس از انتشار گزارش اشتغال آمریکا که تردیدها نسبت به احیای تقاضا در بزرگترین اقتصاد جهان را برانگیخت، در معاملات روز جمعه بازار آسیا نتوانست رشد چندانی پیدا کند.
بهای نفت نزولی ماند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت در بازار نیویورک پس از سقوط ۱.۱ درصدی در روز پنج شنبه، نزدیک ۴۱ دلار در هر بشکه معامله شد. طبق آماری که روز گذشته منتشر شد، شمار آمریکاییهای متقاضی دریافت بیمه بیکاری در هفته گذشته تغییری نداشته است. این آمار نشان داد بهبود اشتغال با معکوس شدن روند گشایش اقتصادی در بحبوحه افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، متوقف شده است.

با این حال بهای نفت تحت تاثیر کاهش چشمگیر ذخایر نفت آمریکا در مسیر ثبت رشد هفتگی ملایمی قرار دارد. تصمیم اوپک پلاس برای تسهیل محدودیت عرضه از ماه میلادی آینده و افزودن حداقل یک میلیون بشکه در روز به عرضه نفت، تاثیر بزرگی روی قیمتها نداشت. طبق تصمیم نشست روز چهارشنبه کمیته نظارتی وزیران اوپک پلاس، کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز دیگر تمدید نخواهد شد. به گفته وزیر انرژی عربستان سعودی، این تولیدکنندگان قرار است از اوت محدودیت عرضه را به ۷.۷ میلیون بشکه در روز کاهش دهند اما کاهش تولید در واقع بیشتر خواهد بود زیرا کشورهایی که طی ماههای گذشته به تعهداتشان عمل نکردند، قرار است تا سپتامبر به جبران پرداخته و تولیدشان را به میزان بیشتری کاهش دهند.

نفت پس از این که از رکورد قیمت پایین در آوریل بهبود یافت، از ابتدای ماه میلادی گذشته تاکنون در بازه محدودی معامله می شود. پاندمی ویروس کرونا همچنان در نقاط بسیاری از جهان غیرقابل کنترل مانده است و آژانس بین المللی انرژی، اداره اطلاعات انرژی آمریکا و اوپک همگی نسبت به احیای مصرف نفت نسبت به ماه گذشته بدبینی بیشتری پیدا کرده اند.

مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس" در این باره گفت: قیمت نفت بالاتر از روند احیای اقتصادی مانده و انتظار دارم تصحیح شود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در اوت با ۰.۱ درصد افزایش، به ۴۰ دلار و ۷۸ سنت در هر بشکه رسید و از ابتدای هفته جاری تاکنون ۰.۶ درصد رشد داشته است.

بهای نفت برنت برای تحویل در سپتامبر ثابت بود و در ۴۳ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه ایستاد و از ابتدای هفته جاری تاکنون ۰.۳ درصد رشد داشته است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، گروه گلدمن ساکس اعلام کرد احیای مصرف نفت به دلیل افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا در حال تضعیف شدن است. نرخ رشد روزانه از ۱۲۵ هزار بشکه در روز در نیمه اول ژوئن به ۵۰ هزار بشکه در روز در سه هفته گذشته کاهش پیدا کرده است. اما سیتی گروپ خوش بینی بیشتری داشته و قیمت مورد پیش بینی برای نفت برنت در سه ماهه سوم امسال را چهار دلار افزایش داد و ۴۳ دلار برآورد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید