گلایه عادل آذر از انتقادات به دوران ریاستش بر دیوان محاسبات/بیش از ۴ میلیارد دلار پول شناسایی و وارد خزانه شد

کدخبر: ۳۵۲۱۵۹
اقتصادنیوز: رئیس سابق دیوان محاسبات از شناسایی و واریز بیش از ۴ میلیارد دلار پول به خزانه کشور خبر داد.
گلایه عادل آذر از انتقادات به دوران ریاستش بر دیوان محاسبات/بیش از ۴ میلیارد دلار پول شناسایی و وارد خزانه شد

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، عادل آذر، رئیس سابق دیوان محاسبات کشور در مراسم تودیع و معارفه رئیس دیوان محاسبات کشور که امروز با حضور محمد باقر قالیباف رئیس مجلس در محل این دیوان برگزار شد، گفت: ما سال ۹۵ کار خود در دیوان محاسبات را آغاز کردیم و حدود یک سال طول کشید که مدلی را برای فعالیت خود در دیوان محاسبات تدوین کردیم.

وی افزود: سند راهبردی دیوان محاسبات کشور را سال ۹۶ تدوین کرده ایم که در این سند ۸ هدف بلند مدت، ۱۷ راهبرد کلان، ۵۶ راهبرد وظیفه‌ای و ۲۵۰ برنامه پیش‌بینی شده است.

رئیس سابق دیوان محاسبات کشور تأکید کرد: دیوان محاسبات در این دوره تعامل بسیار خوبی با مجلس شورای اسلامی داشت و چهار گزارش تفریغ بودجه سنواتی را تهیه کرده ایم که همه شاهد بودید این گزارش‌ها تاثیرات بسیار زیادی داشت.

آذر افزود: باید بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد باشد تا ما در دیوان محاسبات بتوانیم حسابرسی بر مبنای عملکرد را داشته باشیم.

وی تأکید کرد: حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان از اموال بیت المال را توانستیم به خزانه برگردانیم و بنده گله‌مند هستم که با وجود این برخی افراد می‌گویند که دیوان محاسبات حسابرسی بی‌خاصیت کرد و بود و نبود دیوان محاسبات فرقی ندارد.

رئیس سابق دیوان محاسبات کشور گفت: ما در دیوان محاسبات کار‌های گران سنگی انجام دادیم به گونه‌ای که بیش از ۴ میلیارد دلار پول را توانستیم شناسایی کنیم و وارد خزانه کشور شود.

آذر بیان کرد: برخی افراد می‌گویند که نظارت دیوان محاسبات نباید نوشدارو پس از مرگ سهراب باشد در حالی که کار دیوان محاسبات ناظر بر اقداماتی است که انجام شده است.

وی تصریح کرد: برای اینکه دیوان محاسبات در حین دخل و خرج هم نظارت داشته باشد، باید حسابرسی ضمنی سه ماه راه‌اندازی شود که راهکار آن است که دولت الکترونیک اجرا شود و ارتقای نظارت بر خط دیوان محاسبات کشور اهمیت دارد.

رئیس سابق دیوان محاسبات کشور گفت: همچنین لازم است کنار عامل ذی حساب عامل دیوان محاسبات هم گذاشته شود و همچنین در ارائه اطلاعات به دیوان محاسبات باید محدودیت‌ها رفع شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید