پیش‌بینی 7 کارشناس از وضعیت امروز بورس تهران +جدول

کدخبر: ۳۷۲۲۴۳
اقتصادنیوز: اکثر تحلیل‌گرانی که در یک نظرخواهی شرکت کرده‌اند، پیش‌بینی می‌کنند که شاخض کل بورس تهران روز متعادلی را سپری کند.
پیش‌بینی 7 کارشناس از وضعیت امروز بورس تهران +جدول

به گزارش اقتصادنیوز در چند روز گذشته و به سببب انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و انتخاب  بایدن و انتظار سهامداران از کاهش قابل توجه قیمت دلار بازار وارد فاز هیجان فروش شد. با این حال پیش‌بینی می‌شود که امروز بخش زیادی از صفوف فروش بالاخص سهام بزرگ دلاری بازار جمع آوری شد. تحلیل‌گران تاکید می‌کنند: با توجه ریزش شدید بازار سرمایه در چند ماه گذشته فارغ از هر بحث سیاسی و اقتصادی، احتمال رشد 20 الی 30 درصدی در کلیت بازار تا دو الی سه هفته آینده دور از انتظار نیست. اینطور به نظر می رسد که سرمایه گذاران روی سهام ریالی نگاه مثبت تری داشته باشند. این سهام شامل گروه بانکی، تامین سرمایه، دارویی می شود. به نظر می رسد به دلیل مبهم بودن قیمت ارز، سهام های دلاری رشد آنچنانی نخواهد داشت.

برخی تحلیل‌گران هم تاکید دارندبا توجه به بازار روز گذشته و افزایش خریداران در انتهای بازار ، به‌نظر برای بازار امیدواری هرچند بسیار کم را می‌توان محتمل شد .

اگر ابهامات مربوط به دلار برطرف شودپیش‌بینی می‌شود با توجه به این که قیمت سهم ها در نقاط بسیار خوبی هستند بازار امروز با حرکت بهتری شروع شود و صف فروش ها تلاش بیشتری برای جمع شدن داشته باشند.

این کارشناسان تاکید می‌کنند کاهش انتظارات تورمی و ترس از  بازگشایی نمادهای بزرگ منجر به خروج نقدینگی هیجان زده از بازار سرمایه شده است. با توجه به تثبیت نرخ ارز و نرخ سود بانکی در شرایط فعلی، اغلب شرکت‌ها به نقطه حمایتی خود هم از نظر تکنیکال و هم از لحاظ ارزشگذاری نسبی رسیده اند. عدم جذابیت بازارهای موازی در شرایط فعلی هم عامل دیگری در جذب نقدینگی و بازگشت اعتماد به بازار است. روز گذشته نیز حجم معاملات بهبود یافت که با حذف ممنوعیت معاملات روزانه قطعا می توان شاهد رشد حجم معاملات و بازگشت اعتماد به بازار بود. در واقع حجم معاملات میتواند چراغ راه فعالین بازار در برگشت به روند صعودی باشد.    

پیش بینی بورس 20آبان 99

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید