پیش‎‌بینی 7 کارشناس درباره وضعیت امروز بورس تهران + جدول

کدخبر: ۳۷۸۹۴۰
اقتصادنیوز: اکثر تحلیل‌گرانی که در یک نظرخواهی حضور یافته‌اند، پیش‌بینی می‌کنند که شاخص کل بورس در معاملات امروز 24 آذر 99 روندی صعودی را طی نخواهد کرد.
پیش‎‌بینی 7 کارشناس درباره وضعیت امروز بورس تهران + جدول

به گزارش اقتصادنیوز بازار دیروز لحظات پایانی را با فشار فروش در کلیت بازار و به ویژه در صنعت خودرو و بانکی (علی رغم مصاحبه مدیر عامل بانک ملت) گذراند و همزمان در ساعات پایانی شاهد بهبود وضعیت معاملات فراورده های نفتی و فلزات اساسی بودیم. با توجه به اینکه شاخص کل همچنان درگیر مقاومت اخیر خود است و شاخص بانکی‌ها نیز با مقاومت مواجه هستند. به نظر می رسد امروز شاهد بازاری متعادل باشیم.

برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند: اگر شاخص کل بتواند تا پایان هفته خود را در محدوده یک میلیون و 490 هزار واحد نگه دارد، اتفاق مثبتی محسوب می شود، اما اگر مقاومت خود را از دست دهد، 10 الی 15 روزی اصلاح خواهیم داشت. 

آنان تاکید می‌کنند: با توجه به رشد سهم‌های غیر کامودیتی در هفته های گذشته از جمله بانکی‌ها و خودرویی‌ها این گروه‌ها شروع به اصلاح کردند و سهم های کامودیتی محور را نیز با خود همراه کرده‌اند، در حالی که این سهم‌ها تا به امروز رشد زیادی نکرده‌اند. البته به دلیل ریسک های سیستماتیکی که در سهم های کامودیتی محور از جمله فولادی وجود دارد، این صنعت که  p/e پایین دارد را از تحلیل خارج کرده و تحلیلگران به این صنعت نمی پردازند.  انتظار می رود بازار این هفته نوسانات شدید و منفی داشته باشد، مگر اینکه نرخ های جهانی کامودیتی رو به بالا باشد. 

به صورت کلی پیش بینی روند بازار سرمایه تا پایان سال از پیچیدگی های خاصی برخوردار است. از یک جهت خوشبینی نسبت به کنترل بیماری کرونا که باعث افزایش قیمت کامودیتی ها شده است و از جهت دیگر احتمال کاهش نرخ ارز می توانند باعث تعادلی شدن روند بازار سرمایه باشند.

 

پیش بینی

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید