پیش‌بینی 4 کارشناس از وضعیت امروز بورس پایتخت + جدول

کدخبر: ۳۸۳۵۳۴
اقتصادنیوز: 4 کارشناسی که در نظرخواهی دنیای اقتصاد شرکت کرده‌اند، وضعیت بورس تهران در 15 دی 1399 را پیش‎بینی کردند.
پیش‌بینی 4 کارشناس از وضعیت امروز بورس پایتخت + جدول

به گزارش اقتصادنیوز با توجه به ثبات و عدم پیش بینی افت محسوس در متغیرهای کلان اقتصادی از جمله نرخ ارز و نرخ جهانی کامودیتی ها که با کاهش ریسک نرخ سود بانکی همراه شده است، همچنان در میان مدت بیشترین بازدهی را از بازار سرمایه نسبت به بازارهای موازی انتظار داریم. برای امروز نیز با توجه به حجم معاملات مناسب و اصلاح کم رمق سهم های کوچک و بزرگ ، انتظار صف های خرید البته همراه با عرضه های زیاد دور از ذهن نیست.

برخی از کارشناسان تاکید می‌کنند:در بازار روز گذشته آرامش نسبی برقرار شد، فروشنده ها نیمه دوم بازار کمی عقب نشینی کردند و آخر وقت بازار خریدهای بهتری انجام شد که می توان از آن به عنوان سیگنال مثبتی برای شروع معاملات بازار دوشنبه اشاره داشت. اتفاقی که این روزها مشکل بازار شده عدم مثبت ماندن پس از شروع یک روند است که معتقدیم در نیمه دوم بازارهم عرضه ها شدت خواهد گرفت که می تواند تا حدودی جذب شود.  در روزهای آتی گزارش های میان دوره ای، ثبات نرخ های جهانی و دلار  فضا برای برگشت بازار را فراهم تر خواهد کرد و می تواند برگشت شاخص کل به سطوح بالاتر را شاهد باشیم.

گروهی دیگر تاکید می‌کنند: با توجه به معاملات روزهای گذشته می توان دریافت که بازار همچنان در پی تنش های منطقه ای و سیاسی در حال اصلاح است، هرچند سهم های شاخص ساز به نقاط حمایتی مهمی رسیده اند و از نظر بنیادی نیز در محدوده های PE خوبی قرار گرفته اند. به نظر میرسد که در روز های آتی با پایان یافتن این تنش ها بازار روند صعودی به خود بگیرد و در روز جاری که شاخص کل در محدوده نزدیک به حمایت تکنیکالی خود قرار گرفته است بتواند واکنش خوبی از خود نشان دهد.

همچنین با توجه به بهبود تقاضا در کلیت بازار در روز معاملاتی گذشته و کاهش خروج پول حقیقی از بازار، انتظار افزایش تقاضا در بازار امروز و معاملات متعادل را داریم. 

J1

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید