سکه وارد کانال 9 میلیونی شد

فروپاشی حمایت سخت دلار + نمودار

کدخبر: ۳۸۶۸۷۷
اقتصادنیوز: امروز 29 دی ماه 1399 ، دلار حمایت مهمی را از دست داد؛ روز دوشنبه، دلار برای اولین بار از اواسط تیرماه به زیر 26 هزار و 500 تومان رفت.
فروپاشی حمایت سخت دلار + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز  برخی فعالان این محدوده را حمایت سخت دلار می دانند و اعتقاد دارند در صورتی که اسکناس امریکایی زیر آن تثبیت شود، به سوی مرز 20 هزار تومانی حرکت خواهد کرد. با این حال، برخی از تحلیل گران فنی اعتقاد داشتند، بازار به پایان روند نزولی خود نزدیک شده است؛ آن ها به سایر معامله گران توصیه می کردند که از این پس در فروش ارز احتیاط کنند؛ این گروه باور دارند، بازار حضور بایدن را پیش خور کرده است و با آغاز به کار رییس جمهور آمریکا، منتظر خبرهای تازه تر خواهد ماند. هر سیگنالی که موجب شود بازار تصور کند، تحریم ها به زودی لغو نخواهد شد، می تواند منجر به بازگشت قیمتی دلار شود. در مقابل، اگر خبری مبنی بر لغو تحریم های نفتی منتشر شود، دلار می تواند زیر 20 هزار تومان هم قرار بگیرد.

سقوط دلار در روز دوشنبه موجب شد که سکه امامی دچار ریزش شود. فلز گران بهای داخلی در سومین روز هفته به زیر مرز 10 میلیونی تومانی رفت و حتی حمایت 9 میلیون و 800 هزار تومانی را از دست داد. سکه روز دوشنبه از سوی اونس طلا هم حمایت خاصی دریافت نکرد و ارزش ذاتی این فلز گران بها نیز تا 9 میلیون و 300 هزار تومان پایین رفت. سکه به صورت هیجانی ممکن است به سوی کف 8 میلیون و 800 هزار تومانی نیز حرکت کند، مخصوصا اگر خیلی زود به بالای مرز 10 میلیون تومان بازنگردد.  در بازار طلا نیز اوضاع در روز دوشنبه به کام فروشندگان بود، چرا که هر گرم طلای 18 عیار مرز یک میلیون تومانی را از دست داد و تا محدوده 930 هزار تومانی پایین رفت.

شگفتگی معامله گران از افت دلار

پیش بینی تحلیل گران در روزهای اخیر در مورد کف قیمت دلار بارها غلط از آب درآمده است. برخی از آن ها وضعیت بازار را غیرطبیعی می دانند و عنوان می کنند، «عجیب است که دلار به هیچ حمایتی واکنش نشان نمی دهد». اشاره آن ها به بیش از 2500 تومان افت دلار طی دو روز کاری اخیر بوده است، جایی که بازار سه حمایت 23 هزار و 800، 22 هزار و 500 و 21 هزار و 500 تومان را به راحتی از دست داد.

افت شدید و یکباره دلار موجب شده است که برخی از معامله گران از بازار کناره بگیرند. آنها به دنبال آن هستند که با اطمینان از پایان روند نزولی، در موقعیت خرید قرار بگیرند.

  • بازدهی بازارها 29 دی ماه 1399
  • بازدهی بازارها 29 دی ماه 1399
  • بازدهی بازارها 29 دی ماه 1399
  • بازدهی بازارها 29 دی ماه 1399
  • بازدهی بازارها 29 دی ماه 1399
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید