ربع سکه در صدر جدول بازدهی قرار گرفت

هجوم دوم دلار به کانال 24 + نمودار

کدخبر: ۳۸۹۳۶۹
اقتصادنیوز: اولین واکنش مقامات آمریکایی درباره بازگشت به برجام، جهت انتظارات در بازار داخلی را تا حدی تغییر داد.
هجوم دوم دلار به کانال 24 + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز  وزیر امور خارجه آمریکا تلویحا عنوان کرد که در ابتدا ایران باید به برجام بازگردد و در آن صورت، ایالات متخده نیز به تهعدات خود در توافق هسته ای عمل خواهد کرد. این اظهارات موجب شد که معامله گران احساس کنند، توافق دوباره ایران و آمریکا مشکلات خاص خود را دارد و ممکن است به زودی صورت نگیرد؛ ایران پیشتر اعلام کرده بود که اول باید آمریکا تحریم های خود را لغو کند و بعد از آن به تعهدات هسته ای بازخواهد گشت.

 معامله گران روز پنج شنبه با توجه به این اختلاف نگاه های سیاسی، خریدهای خود را افزایش دادند و قیمت دلار را بالای محدوده 23 هزار و 950 تومان تثبیت کردند. با این افزایش، میزان بازدهی اسکناس آمریکایی در هفته گذشته به 4.9 درصد رسید. در معاملات پشت خطی، دلار حتی بالای 24 هزار تومان معامله شد؛ به احتمال زیاد، بازار در ابتدای روز شنبه شاهد حمله دوم معامله گران به کانال 24 هزار تومان خواهد بود. هفته گذشته قیمت یک بار به بالای 24 هزار تومان رفت، ولی به سرعت با افزایش خریدها مواجه شد و در مسیر نزولی قرار گرفت.

سکه از دلار عقب افتاد

هفته گذشته دلار حدود 5 درصد افزایش یافت، ولی افزایش سکه امامی به نزدیک 3 درصد محدود شد. به نظر می رسد سکه بازان نسبت به ادامه رشد دلار چندان مطمئن نبودند، در نتیجه خریدهای خود را با احتیاط انجام دادند.در حالی که احتیاط در بازار سکه امامی وجود داشت، معامله گران با قدرت اقدام به خرید سکه های کوچک کردند. هفته گذشته ربع سکه بیش از 11 درصد رشد کرد و در صدر جدول بازدهی قرار گرفت. ربع سکه در انتهای هفته بار دیگر حتی به بالای مرز 4میلیون تومانی بازگشت. نیم سکه نیز کانال 6 میلیون تومانی را فتح کرد. چنین رشدهایی ممکن است بار دیگر وسوسه خرید سکه های کوچک را بالاتر ببرد، ولی نباید از خاطر برد که این سکه ها حباب زیادی دارند و درصورتی که جریان بازار تغییر کند، با افت های سنگینی مواجه خواهند شد. در شرایطی که نوسانات رفت و برگشتی در بازارهای ارز و سکه بالاست، برخی از معامله گران از بازار کنار کشیده اند و گروهی سرعت معاملات خود را برای بهره بردن از نوسانات، بالا برده اند.

  • بازدهی هفتگی بازارها بهمن 99
  • بازدهی هفتگی بازارها بهمن 99
  • بازدهی هفتگی بازارها بهمن 99
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید