پیش‌بینی تحولات امروز بورس تهران(19 بهمن 1399) + جدول

کدخبر: ۳۹۱۱۹۰
اقتصادنیوز: 7 کارشناس شرکت کننده در نظرخواهی دنیای اقتصاد تحولات امروز بورس تهران را پیش‌بینی کردند.
پیش‌بینی تحولات امروز بورس تهران(19 بهمن 1399) + جدول

به گزارش اقتصادنیوز بازار این روزها دنباله رو گروه پالایشی است. هنوز بازار نتوانسته مسیر تحلیلی و درست خود را پیدا کند. با این توصیف  آنچه امروز مورد انتظار به نظر می‌رسد یک بازار متعادل است و غیر از این صرفا نتیجه هیجانات بازار است.

برخی کارشناسان بر این باورند روند فعلی بازار نزولی است. فرسایشی شدن این روند، در کنار هیجان‌های رفتاری و کاهش انتظارات تورمی منجر به این شده است سرمایه‌گذاران فارغ از درنظرگرفتن این موضوع که آیا فروش در قیمت‌های فعلی منطقی است یا خیر، دست به فروش سهام خود بزنند. به نظر می‌رسد تا زمانی که ثبات سیاسی و اقتصادی در کشور برقرار نشود، شاهد روند نوسانی شاخص باشیم.

همچنین با توجه به سهم های زیادی  در کف حمایتی قبلی شاخص کل  با صف فروش سنگینی و مواجه شدند و صف های فروش 3 هزار میلیارد تومانی  در این سطوح قیمتی نشان از ترس سرمایه گذاران خرد و از بین رفتن اعتماد شده است. با توجه به این شرایط به نظر می رسد بازار امروز نیز مشابه روز گذشته در سطوح  منفی معامله شوند.

به صورت کلی با توجه به معاملات روز گذشته و رسیدن شاخص کل به نزدیکی حمایت ۱،۱۲۹،۰۰۰ واحدی خود، همچنین جلسات و مصوبات جمعه شب شورای عالی بورس و رسیدن P/E اکثر سهم های بنیادی به نزدیکی ۵ واحد، به نظر می رسد که امروز بازار واکنش نشان دهد هرچند که در آغاز راه باز هم بازاری منفی را تجربه خواهیم کرد. و در صورت شکسته شدن حمایت ذکر شده باید منتظر اعداد پایین تری باشیم که از نظر بنیادی توجیهی وجود ندارد.

تعدادی دیگر از کارشناسان تاکید می‌کنند بازار روز گذشته در حالی به اتمام رسید که خبرهای خوب زیادی در انتهای هفته داشتیم که انتظار شروع بهتری وجود داشت ولی با ناامیدی صفوف فروش تشکیل گردید. معمولاً تجربه کاهش چند وقت اخیر نشان داده بعد از چند افت مداوم بازارکمی شرایط بهتری را می گیرد و می تواند برگشت موقتی در روزجاری داشته باشیم. به نظر تا تصمیم های قوی تری گرفته نشود انتظار خاصی نباید برای برون رفت از شرایط فعلی داشته باشیم.

 

J10

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید