بسته اخبار شرکت های بورسی 2 خرداد 1400

یک شرکت فناوری شرکت بیمه تاسیس میکند!/ گلایه سهامداران از دو پالایشی

کدخبر: ۴۱۴۱۷۴
اقتصادنیوز: شرکت های بورسی همچنان درباره افزایش نرخ شفاف سازی میکنند.
یک شرکت فناوری شرکت بیمه تاسیس میکند!/ گلایه سهامداران از دو پالایشی

به گزارش اقتصادنیوز، مهمترین اخبار شرکت ها در چند دسته قابل تقسیم هستند. درحالی که با ابلاغیه شورای رقابت دو خودروساز بزرگ رسما افزایش نرخ دادند که یک قطعه ساز هم از افزایش نرخ محصولاتش خبر داد. دو شرکت پالایشی توضیحاتی درباره صورت های مالی ارایه دادند تا صورت مالی سال 99 را بدون در نظر گرفتن سود سه ماهه سوم منتشر کنند که البته با گلایه سهامداران روبه رو شد. هیئت مدیره فولادساز برتر کشور هم اقدام به تصویب افزایش سرمایه کرده است. در پایان اینکه یک شرکت حاضر در فناوری اطلاعات و نظام پرداخت اقدام به سرمایه گذاری در یک شرکت بیمه ای کرده است.

الف) شرکت هایی که مجمع برگزار کردند یا میخواهند برگزار کنند:

#قرن | مجمع پدیده شیمی قرن به منظور تصویب افزایش سرمایه با حضور بیش از 83 درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی و نمایندگان قانونی آنها برگزار شد. در این جلسه افزایش سرمایه شرکت از 100 میلیارد تومان به 200 میلیارد تومان از محل آورده و مطالبات سهامداران مورد تصویب مجمع قرار گرفت.

#غپینو | مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنعتی پارس مینو با نماد معاملاتی غپینو  با حضور ۶۴درصدی سهامداران و نمایندگان قانونی آنها برگزار شد. به دلیل طرح های توسعه و هزینه های پیش رو، پیشنهاد هیئت مدیره برای تقسیم سود ده درصد بوده و از همین رو در نهایت در مجمع غپینو به ازای هر سهم 2.2 تومان سود نقدی تقسیم شد. به گفته مدیرعامل شرکت ۵میلیون یورو  پروژه جدید در راستای احیای برند و‌تنوع محصولات تعریف کرده و در حال اجراست که از جمله این طرح ها تولید پاستیل است.

#شجم | مجمع شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید با حضور 87 درصد از سهامداران برگزار شد.  تقسیم سود 3 تومانی برای هر سهم در مجمع تصویب شد. رئیس مجمع قول داد در مجمع عادی که در 5 ماه آینده برگزار می شود سود بیشتری تقسیم شود. طرح توسعه شرکت: سه مخزن کروی در دست تولید هست که 80 درصد پیشرفت داشته است. این شرکت در نظر دارد احداث واحد تولید بوتادین را  آغاز کند. این شرکت فعلا برنامه ای برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی ندارد.

#سیمرغ | جلسه مجمع عمومی سیمرغ در استان تهران (شهر تهران به آدرس دفتر مرکزی شرکت واقع در خیابان آفریقا نبش گلفام پلاک209) در ساعت 10 روز 18 خرداد برگزار میشود.

#تنوین | جلسه مجمع عمومی تامین سرمایه نوین در استان تهران (شهر تهران به آدرس بلوار آفریقا، بلوار گل آذین، پلاک 23، طبقه 5 ) ساعت 14 روز سه شنبه 11 خرداد امسال برگزار میشود.

ب) شرکت هایی تازه ترین وضعیت افزایش سرمایه خود را اعلام کردند:

#سبزوا  | افزایش سرمایه سیمان سبزوار از 40 میلیارد تومان به 175 میلیارد تومان (از محل مطالبات حال شده) در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسید.

#غمهرا  | گروه تولیدی مهرام از ثبت افزایش سرمایه از 9.355 میلیارد تومان به 20.405 میلیارد تومات (از محل مطالبات و اورده نقدی) در مرجع ثبت شرکت ها خبر داد.

#فولاد | هیئت‌مدیره افزایش سرمایه 40 درصدی فولاد مبارکه اصفهان از محل اندوخته را مورد تایید قرار داد. افزایش سرمایه ۴۰ درصدی فولاد مبارکه تا زمان برگزاری مجمع عمومی سالیانه این شرکت برای سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۹۹ در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت خواهد رسید و سهام جایزه در پرتفوی سهامداران این شرکت خواهد نشست.

ج) شرکت هایی که از وضعیت خود شفاف سازی کردند:

#شجم | محمدرضا اخوان، مدیرعامل پتروشیمی تخت جمشید پارس عسلویه در آیین بهره‌برداری از طرح اکسیر حلال عسلویه با اشاره اینکه این واحد زیرمجموعه شرکت پتروشیمی تخت‌جمشید پارس عسلویه است، اظهار کرد: این طرح برای تولید ۴۰ هزارتن هگزان و ۱۰ هزار تن پنتان راه‌اندازی شد. حجم سرمایه‌گذاری طرح اکسیر حلال ۴۸ میلیون دلار عنوان شد که به طور کامل از سوی بخش خصوصی تأمین شد. پیش‌بینی می‌شود این طرح حداقل ۳۰ میلیون دلار درآمد ارزی برای کشور و ۱۰ میلیون دلار نیز فروش داخل داشته باشد.

#ثامید | شرکت توسعه و عمران امید تعداد محدودی از واحدهای تجاری/مسکونی/هتل تکمیل شده و در حال اجرا خود را با شرایط ویژه (نقد و اقساط بدون بهره) از طریق برگزاری مزایده عمومی واگذار می کند. حجم ریالی فروش پیش بینی شده در آگهی به میزان حداقل 267 میلیارد تومان برآورد شد.

#لکما |  پیرو شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر عدم نقد شوندگی و کاهش قیمت سهم با سوء نیت کارخانجات مخابراتی ایران اعلام کرد: هیات مدیره درخواست تحقیق و بررسی و نظارت جدی در نماد معاملاتی این شرکت و در صورت احراز تخلف اقدامات لازم را از طریق نهادهای ذیربط سازمان بورس و اوراق بهاء دار جهت صیانت از حقوق سهامداران را دارد.

#دعبید | داروسازی دکتر عبیدی محصول جدیدی با نام Corizan Vitamin C تولید و به بازار دارو عرضه می نماید. این محصول علاوه بر بهبود سریع علائم سرماخوردگی، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می شود.

#وصندوق | سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی از آغاز بهره برداری از پروژه پتروشیمی مسجدسلیمان خبر داد. عنوان طرح /پروژه :پتروشیمی مسجدسلیمان زمان شروع طرح/پروژه:آبان 1393 زمان افتتاح طرح /پروژه :اردیبهشت 1400 هزینه سرمایه گذاری طرح /پروژه :4.2میلیاردیوآن ارزی و15.000میلیاردریال محصولات حاصل از بهره برداری ازطرح /پروژه جدید: اوره -آمونیاک ظرفیت اسمی محصول:آمونیاک به میزان 680هزارتن درسال (مصرف جهت تولیداوره و57هزارتن مازاد برای فروش)- اوره به میزان 1.075.000تن درسال.

#ثشاهد | با توجه به عدم رعایت دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان، بورس اوراق بهادار تهران ، طی نامه شماره 735553 مورخ 1400/01/23 ضرورت رعایت موارد فوق ظرف مهلت 45 روز را به شرکت شاهد تاکید کرد. با توجه به نامه واصله از شرکت مهلت مذکور به مدت 1 ماه دیگر تا 31 خرداد امسال تمدید می شود.

#وملل | موسسه ملل اعلام کرد: به منظور افزایش در میزان تسهیلات دهی و متعاقب آن کسب درآمد واسطه گری مالی، موسسه ملل در ادامه واگذاری و فروش پروژه های مروارید و درنیکا به ترتیب واقع در شهرهای تهران و مشهد، تا تاریخ این گزارش تعداد 21 واحد دیگر از این پروژه ها را به بهای تمام شده 100.3 میلیارد تومان به مبلغ 148 میلیارد تومان به فروش رساند و مبلغ 47.7 میلیارد تومان سود در دفاتر این موسسه شناسایی شد.

#های_وب | های وب اعلام کرد: بر اساس مجوز بیمه مرکزی جهت تأسیس مؤسسه بیمه فردا (در شرف تأسیس)، شرکت داده گستر عصرنوین در این مؤسسه به عنوان مؤسسین، 20 درصد سرمایه گذاری خواهد کرد. بر اساس توافقات فعلی، تعهد سرمایه گذاری این شرکت در مؤسسه مذکور، مبلغ 100 میلیارد تومان بود که 50 میلیارد تومان آن به صورت نقدی و مابقی طی 2 سال در تعهد مؤسسین است.

# واحیا | احیای سپاهان از پذیرش کنسانتره معادن سنگ اهن این شرکت در بورس کالا خبر داد.

#خودرو | معاون بازاریابی ایران خودرو اعلام کرد: طبق ابلاغیه شورای رقابت، قیمت محصولات ایران خودرو با میانگین 8 درصد افزایش یافت.

#شبندر / #شراز | پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت شیراز روی مبانی تهیه صورت های مالی حسابرسی نشده در سال 1399 تاکید کرد. شبندر صورت مالی سال 99 را بدون در نظر گرفتن سود سه ماهه سوم منتشر کرد.

#شتوکا | اخیرا جمله ای به نقل از عضو هیات مدیره شرکت توکارنگ فولاد سپاهان منتشر شده مبنی بر اینکه سازمان بورس به این شرکت اعلام کرده بازگشایی نماد باید با افت سنگین همراه باشد! اما عضو هیات مدیره «شتوکا» اعلام کرد این موضوع شایعه ای بیش نیست.

#خفنر | فنرسازی خاور از افزایش نرخ 25 درصدی محصولات با تصویب هیات مدیره خبر داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید