پیش بینی بازار سهام 10 خرداد 1400

فروشندگان بورس دوباره جان می‌گیرند؟

کدخبر: ۴۱۵۹۷۲
اقتصادنیوز: بازار سهام امروز را میتواند دوباره صعودی دنبال کند اما سمت عرضه که از ساعت پایانی دیروز قدرت گرفت و از وزن اثرگذاری تقاضا کاست، امروز هم میتواند از توان تقاضاها بکاهد.
فروشندگان بورس دوباره جان می‌گیرند؟

به گزارش اقتصادنیوز، بازار سهام در نیم ساعت ابتدای روز یکشنبه بیشترین فشار سمت تقاضا را شاهد بود و شاخص کل توانست در همان نیم ساعت اول شاهد بیش از 24 هزار واحد رشد باشد. در ادامه معاملات روز یکشنبه، سمت عرضه تقاضا را به عقب برد و رشد شاخص به 17 هزار واحد بسنده کرد. براساس نظرسنجی اقتصادنیوز، بازار امروز را با فشار سمت عرضه روبه رو خواهد شد اما براساس سناریوهای مطرح شده، بازار ممکن است، دو نیمه داشته باشد؛ نیمی از آن سهم عرضه ها و نیمی هم ممکن است سهم تقاضاها باشد.

البته رشد حجم و ارزش معاملات نشانه های مثبتی از روند به رشد بازار است که امیدواری ها را برای رونق ممتد بازار برجسته میکند. معاملات سهام دیروز البته متاثر از رفتار بازارهای موازی و برکناری رئیس کل بانک مرکزی شاهد فشار سمت عرضه در ساعات پایانی معاملات بود. از این منظر، معاملات امروز هم با وجود حضور تقاضاها، میتواند با فشار سمت عرضه نیز مواجه باشد.

امروز را باید امیدوار بود

  • امیرحسین واعظ | کارشناس بازار سرمایه

بالاترین ارزش معاملات خرد در سال 1400 در شرایطی رقم خورد که شاخص‌کل رشد 1.5 درصدی داشت اما برخلاف روز شنبه، شاخص‌هم‌وزن نتوانست سبزپوش شود. حاشیه‌های تغییرات مدیریتی در راس بانک مرکزی به قدری بود که نوسانات بازار ارز، طلا و بورس را تشدید کند.

بورس در معاملات یکشنبه مسیر صعودی چند روز اخیر خود را دنبال کرد و صف خریدهای متعددی تشکیل شد. در کنار آن دلار نیز فاز صعودی داشت و به مرز 25 هزار تومان رسید. اما با انتشار خبر برکناری رئیس کل بانک مرکزی، ورق بازارها برگشت. طلا و ارز از سقف روزانه خود پایین‌تر آمدند و حجم عرضه‌ها در بورس افزایش یافت.

با توجه به اینکه تکلیف ریاست بانک مرکزی تا پایان بازار سهام روز یکشنبه (ساعت 12:30) مشخص نشد، بورس با عرضه‌های سنگین به کار خود پایان داد و در نتیجه پیش‌بینی می‌شود شروع معاملات دوشنبه نیز با موج عرضه‌ها  قرمزپوشی نماگر بازار همراه باشد. اگر حجم تقاضایی که در چند روز اخیر در بازار مشهود بود، امروز هم تکرار شود، می‌توان به بازگشت بازار در نیمه دوم معاملات امیدوار بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید