تکرار یک الگو در بازار سهام؛

بورس بازان به چه امیدوارند؟ /رشد آرام شاخص

کدخبر: ۴۲۹۸۵۳
اقتصادنیوز: با توجه به شرایط انتظاری بازار، به نظر می رسد در این هفته هم بازار همان الگوی هفته قبل را تکرار کند و شرایط رشد شاخص با شیب صعودی اما کند و بسیار آرام دنبال شود.
بورس بازان به چه امیدوارند؟ /رشد آرام شاخص

گزارش اقتصادنیوز، معاملات بازار سهام روز شنبه درحالی آغاز میشود که دورنمای صعودی برای بازار متصور است. با بررسی جریان ورودی پول در روز چهارشنبه با وجود چالش عرضه در روزهای آخر کاری هفته، شاخص توانست سبز رنگ بماند و البته به تناسب فشار سمت تقاضا، همچنان خریداران فعال ظاهر شدند.

نشانه های موجود در بازار هم گواه این است که بازار در روز شنبه با شیب صعودی شاخص معاملات را آغاز میکند اما در ادامه ممکن است فشار سمت عرضه، همان الگوی تکراری روز سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته را برای روز شنبه نیز رقم بزند.

پیش بینی های بازار سهام با این نکته همراه است که بورس بازان همچنان نسبت به تداوم شرایط روبه جلوی تقاضا با توجه به استمرار جریان ورودی پول حقیقی ها به بازار، متناسب شدن صف های فروش و خرید و سیگنال های رشدی قیمت دلار امیدوارند و بازار روز شنبه براساس مختصات کنونی، قابلیت رشد شاخص را میتواند داشته باشد.

جدال شاخص در مرز روانی 1.310 میلیون واحد به احتمال بسیار زیاد روز شنبه نیز دنبال خواهد شد و باید منتظر بود که رشد شاخص در شرایط فعلی چقدر میتواند از مرز روانی فاصله بگیرد و یا اینکه در صورت متعادل بودن، تب و تاب شاخص، چقدر به نوسانات کنونی میتواند دامن بزند.

البته با توجه به مراسم تحلیف ریاست جمهوری در روز پنج شنبه 14 مرداد به احتمال بسیار زیاد بازار فعلا در این هفته هم با همان روند روبه رشد آرام هفته گذشته کار خود را به پایان برساند. با توجه به مولفه ها و مختصات حاکم بر بازار، تغییرات و نوسانات بازار در هفته پیش رو محدود خواهد بود.

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز نیز حاکی از آن است که هم تحلیلگران و هم فعالان بورسی رأی به وضعیت رشدی شاخص داده اند، با این وصف در میان اجماع نسبی فعالان و کارشناسان بازار سهام بر رشد شاخص، برخی هم از تعادل نسبی بازار خبر میدهند.

بررسی رفتار بازیگران بورس و فرابورس نشان میدهد که بورس بازان همچنان نسبت به روزهای آینده و روی کارآمدن دولت ابراهیم رییسی خوش بین اند. باید منتظر بود که بازار در غیاب مولفه های حساس زا و شرایط انتظاری در هفته پیش رو چه مسیری را دنبال میکند.  

  • تابلوی بورس
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید