خریداران سهام فعال می مانند؟

شاخص بورس استارت می زند

کدخبر: ۴۳۹۵۷۵
اقتصادنیوز: معاملات روز شنبه اگرچه با اقبال خریداران میتواند تداوم یابد اما فروشندگان دامنه اثرگذاری خریداران بر روند معاملات را میتوانند محدود کنند.
شاخص بورس استارت می زند

به گزارش اقتصادنیوز، معاملات روز شنبه در حالی آغاز میشود که به نظر میرسد نوسانات شاخص کل بورس در همان محدوده روز چهارشنبه دنبال شود. البته جریان ورودی پول حقیقی ها به سهام هم ممکن است مثبت باشد. در مجموع عملکرد وضعیت بازار سهام نشان میدهد بازار در روز ابتدایی هفته با اقبال عمومی خریداران مواجه شود.

با این وصف تغییرات نرخ دلار و کامودیتی ها میتواند موتورهای تعذیه کننده معاملات روز شنبه باشند. با این وصف بورس بازان همچنان جلسه شورای حکام در روز دوشنبه و مذاکرات برجامی وین را با حساسیت دنبال میکنند. از این منظر باید همچنان با تردید و انتظار برخی از خریداران روبه رو بود. با این وصف معاملات روز شنبه همچنان با بیشترین توان سمت تقاضا روبه رو نخواهد بود و عرضه های روز شنبه هم ممکن است خریداران را با فشار مواجه کند.

فعالان و تحلیلگران روی این منطق تاکید دارند که خریداران همچنان میتوانند سمت و سوی شاخص را مثبت نگه دارند اما سمت عرضه هم دامنه رشد شاخص را میتواند محدود کند.

تازه ترین نظرسنجی «اقتصادنیوز» نشان میدهد خریداران در روز شنبه میتوانند دوباره فعال ظاهر شوند، هر چند که فروشندگان میتوانند با فشار به خریداران از توان بالای سمت تقاضا بکاهند. البته از این رویکرد دامنه نوسانات شاخص کل بورس و شاخص کل هم وزن میتواند محدود باشد. هر چند که سهام کامودیتی محور و صادرات محور (تاثیرپذیر از نرخ ارز) روز شنبه میتواند با بیشترین اثرپذیری، خریداران را با حساسیت بیشتری به سمت خود جلب کنند.

 

  • 9
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید