رصد بازار خودرو؛

توقف تولید سمند و پژو 405 تا دو ماه دیگر

کدخبر: ۴۸۶۰۸۴
اقتصادنیوز: تولید سمند و پژو 405 تا دو ماه دیگر متوقف می شود.
توقف تولید سمند و پژو 405 تا دو ماه دیگر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سیدرضا فاطمی‌امین، روز گذشته از گروه صنعتی ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو بازدید کرد و از مدیران این دو خودروساز در رابطه با اجرای فرمان‌های رئیس جمهور، روند فعالیت در مجموعه‌های خودروسازی، روند کاهش تعداد خودروهای ناقص، پرداخت مطالبات قطعه‌سازان و... پاسخ خواست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) پس از دریافت پاسخ سوالات خود از مدیران خودروساز و پس از بازدید از مجموعه ایران‌خودرو و بررسی روند اجرای فرامین رئیس‌جمهوری، گفت: کاهش خودروهای پارکینگ ایران خودرو به ۱۵ هزار دستگاه در پایان فروردین‌ماه، فراتر از فرمان صادر شده و بسیار مناسب است.

وی ضمن تأکید بر نظارت بر فرآیندهای کیفی محصولات افزود: با کاهش مدت زمان پرداخت به قطعه‌سازان، امکان مطالبه کیفیت توسط خودروساز به راحتی امکان‌پذیر خواهد بود. در این زمینه لازم است رده‌بندی سازندگان و ردیابی قطعات نیز با دقت دنبال شود.

فاطمی‌امین ضمن تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت ناوگان حمل ریلی، خاطر نشان کرد: ایران‌خودرو می‌تواند با طرح موضوع و پیگیری از طریق معاونت مربوط در وزارتخانه از ظرفیت حمل ریلی برای انتقال محصولات خود استفاده کند که این موضوع سبب کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل و لجستیک خواهد شد.

طراحی و توسعه محصولات و خروج محصولات قدیمی سمند و ۴۰۵ نیز از محورهای مورد تاکید وزیر صمت بود که به گفته مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، این دو خودرو ظرف دو ماه آینده و پس از انجام تعهدات موجود به مشتریان از مدار تولید خارج خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید