روایت ضرغامی از مناظره های 88 و 92

کدخبر: ۱۶۵۹۹۷
عزت الله ضرغامی هم معتقد است که مناظره‌های انتخاباتی باید زنده باشد.
روایت ضرغامی از مناظره های 88 و 92

به گزارش انتخاب؛ عزت‌الله ضرغامی در تازه‌ترین یادداشت خود در صفحه اجتماعی‌اش نوشت: زنده بودن یک برنامه تلویزیونی، با توجه به محتوی و انتظارات مخاطبان تعریف خاص خود را دارد.

ممکن است برنامه‌ای مثل «خندوانه» و «دورهمی» زنده نباشد ولی جذابیت ‌های خاص خودش را حفظ کند، در مقابل ارزش برنامه‌هایی مثل نود، هفت و گفتگوی ویژه خبری به زنده بودن آن است چراکه حساسیت موضوعی، زمانی و به ویژه حفظ اعتماد عمومی و مخاطبان خاص آن برنامه ایجاب می‌کند که شبهه دست بردن به اصل گفتگو به وجود نیاید.

در مناظره زنده، توانمندی‌های محتوایی، روحی - روانی و حتی فیزیکی نامزدها برای اداره کشور بهتر روشن می‌شود. داوطلب ریاست جمهوری باید به ابعاد کلان مأموریت خود آگاهی و اشراف داشته باشد و شخصاً بتواند برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود را طرح و از آن دفاع کند. استرس برنامه زنده نباید مانع از این امر شود. در واقع او با میدان‌های سخت‌تری در آینده روبرو خواهد شد.

تیم مشاوره‌ای آقای کروبی در سال ۸۸ پیشنهاد داد که در طول مناظره امکان ارتباط مستمر با نامزد مربوطه به منظور انتقال آمار و اطلاعات لازم فراهم شود که این پیشنهاد به دلیل فوق مورد قبول قرار نگرفت.

مناظره‌های زنده در سال ۹۲، از دلایل اصلی برد جناب آقای روحانی بود. به نظر من هنوز مزیت نسبی ایشان در این حوزه برقرار است. ایشان قدرت بیان بالایی دارند و به آمار و ارقام هم مسلط‌‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید