درباره از سرگیری فعالیت های هسته ای:

تهدید جدید ترامپ برای ایران

کدخبر: ۲۱۰۰۰۱
دونالد ترامپ امروز در نشست خبری با همتای فرانسوی‌اش، بار دیگر توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ را مورد انتقاد شدید قرار داد. به نظر می رسید ترامپ همزان به دنبال شرکای تجاری و برجامی می گردد. اما پاریس و مونیخ پاسخ موافقت با رئیس جمهوری آمریکا را بروز نداده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ان بی سی نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در نشست خبری امروز (سه‌شنبه) با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، بار دیگر توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را مورد انتقاد شدید قرار داد. او در پاسخ به پرسش خبرنگاری درخصوص اینکه «آیا آمریکا در این توافق باقی خواهد ماند یا خیر؟» گفت: ما قرار است در این باره گفتگو کنیم. خواهیم دید. مردم نظر من را (در این باره) می‌دانند. توافق هسته ای ایران توافق وحشتناکی بود. این توافق هرگز هرگز نباید امضا می شد. ما می توانستیم به توافقی بهتر و عاقلانه تر دست یابیم. 

رئیس جمهور آمریکا در این نشست خبری، همچنین مدعی شد: اگر ایران برنامه هسته‌ای خود را از سر بگیرد با مشکلاتی بزرگتر از قبل مواجه خواهد شد.

رئیس‌ جمهور فرانسه نیز در این نشست خبری که در کاخ سفید برگزار شد، ادعا کرد: می‌خواهیم ایران را مهار کنیم. برجام برای امنیت منطقه بسیار مهم است.

همچنین ترامپ در مراسم استقبال از رئیس جمهور فرانسه در کاخ سفید، ضمن قدردانی از مشارکت پاریس در اقدام نظامی علیه سوریه، توافق هسته‌ای ایران را «وحشتناک»، «احمقانه» و «مضحک» توصیف کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید