جیمز متیس: تصمیم قطعی برای خروج از برجام گرفته نشده است

کدخبر: ۲۱۰۳۶۷
جیمز متیس مسئله برجام را نیازمند یک تصمیم گیری قدرتمند دانست.او با اشاره به اینکه متن توافق نامه را 3 بار مجزا به دقت خوانده است گفت: متن با این فرض که ایران تعهد خود را زیر پا خواهد گذاشت نوشته شده است.
جیمز متیس: تصمیم قطعی برای خروج از برجام گرفته نشده است

به گزارش اقتصاد نیوز، «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا اظهار داشت که برنامه هسته‌ای ایران جزو مسائل نگرانی کننده و حل‌نشده آمریکا است.

 
به گزارش نامه نیوز، متیس گفت: با وجود اینکه تحولات اخیر موجب ایجاد تحرکات مثبت شده‌اند، اما تحرکات هسته‌ای کره شمالی صلح و امنیت منطقه را تهدید می‌کند و در سازمان ملل، با محکومیت جهانی کشورها مواجه شده است. مسئله هسته‌ای ایران نیز کماکان جزو نگرانی‌های حل‌نشده ما است.
وی درخصوص خروج آمریکا از برجام گفت: می‌توانم به شما اطمینان دهم که هنوز هیچ تصمیمی درباره خروج از برجام گرفته نشده است و بحث ها بین اعضای تیم امنیت ملی و مشاوران رئیس جمهور آمریکا در جریان است.
وزیر دفاع آمریکا افزود: من تمام ۱۵۶ صفحه متن برجام را ۳ بار خوانده ام. و این توافق تقریبا با این پیش‌فرض نوشته شده است که ایران بخواهد تقلب کند. راستی‌آزمایی به‌همین‌خاطر است. توانایی ما و آژانس برای بازرسی‌ها خیلی قدرتمند است. اما این راستی‌آزمایی‌ها بعد از سال ۲۰۲۵ تمدید نمی‌شود.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید