دیتمار بارتش خواستار همکاری برجامی اروپا، روسیه و چین شد

تاکتیک اخاذی ترامپ با خروج از برجام!

کدخبر: ۲۱۳۴۶۱
اقتصاد نیوز: «دیتمار بارتش»، رئیس فراکسیون چپ های آلمان در مصاحبه ای با روزنامه «تاگس اشپیگل»، به مسئله برجام و خروج آمریکا از آن پرداخته و در پاسخ به این پرسش که آیا اتحادیه اروپا می تواند توافق اتمی با ایران را بدون آمریکا نجات دهد گفت، دولت آلمان و اتحادیه اروپا باید هر آنچه را در قدرت دارند بکار گیرند و مشترکا با روسیه و چین در این راستا تلاش کنند.
تاکتیک اخاذی ترامپ با خروج از برجام!
به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، «دیتمار بارتش» گفته که دولت فدرال آلمان نباید در برابر فشارهای تحریمی آلمان سر خم کند.
وی افزود: اروپا نباید اجازه دهد که تاکتیک اخاذی و تهدید ترامپ موفقیت داشته باشد. از این رو اروپا باید نه تنها با کلام بلکه از طریق گام های ملموس و مشخص با این مسئله مقابله کند. دولت آلمان از جمله می تواند یک صندوق اروپایی را تشکیل دهد که از شرکت های اروپایی که با ایران تجارت می کنند و از تحریم های آمریکا آسیب می بینند حمایت کند.
بارتش در بخش دیگری از این مصاحبه تاکید کرد که دولت آلمان باید این مسئله را آشکار کند که خود این کشور، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن یک سیاست مستقل را در این راستا دارند. هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان باید در مسئله توافق هسته ای با ایران به سیاست های سلف خود زیگمار گابریل و اشتاین مایر بپیوندد.
وی همچنین بر لزوم مناسبات با روسیه تاکید کرده و گفت: بدون روسیه مسائلی از جمله بحران سوریه قابل حل نیست.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید