ادعای پوچ نتانیاهو: برجام زیر فشار اقتصادی نابود می‌شود

کدخبر: ۲۱۸۳۰۷
اقتصاد نیوز: نخست‌وزیر اسرائیل در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس‌جمهوری فرانسه گفت که نیازی به خروج فرانسه از برجام نیست؛ فشار اقتصادی برجام را نابود خواهد کرد. امانوئل مکرون نسبت به عمیق‌تر شدن مناقشه اتمی هشدار داد.
ادعای پوچ نتانیاهو: برجام زیر فشار اقتصادی نابود می‌شود

اقتصاد نیوز، به نقل از دویچهوله؛ بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل پس از دیدار و گفت‌وگو با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه گفت که او  خواستار خروج فرانسه از برجام نشده است.

نخست‌وزیر اسرائیل برای گفت‌وگو درباره توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی (برجام) از روز دوشنبه ۴ ژوئن سفری به سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و بریتانیا را آغاز کرد. او روز دوشنبه با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان دیدار کرد و سپس راهی پاریس شد.

به گزارش رویترز، نتانیاهو در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مکرون گفت: «من از فرانسه خواستار خروج از توافق برجام نشده‌ام، زیرا فکر می‌کنم که برجام زیر فشارهای اقتصادی به کلی از بین خواهد رفت.»

هشدار مکرون

در این کنفرانس مطبوعاتی، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه نسبت به خطر عمیق‌تر شدن بحران برجام هشدار داد. به‌ویژه در شرایطی که تهران اعلام کرده است، به فوریت بر ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم خود خواهد افزود تا اروپایی‌ها را برای نجات برجام زیر فشار بگذارد.

رئیس‌جمهوری فرانسه در این رابطه در کنفرانس مطبوعات همگان را فراخواند "به وضعیت ثبات ببخشند و نه اینکه بر عمق بحران بیفزایند که فقط به یک چیز ختم خواهد شد و آن چیزی جز مناقشه نخواهد بود."

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید