تروریست ها میان خود در استان درعا آتش بس اعلام کردند

کدخبر: ۲۲۲۴۴۲
اقتصادنیوز: نیروهای وابسته به گروههای تروریستی 'داعش' و 'ارتش آزاد سوریه' در استان 'درعا' برای مقابله با ارتش این کشور از امروز (چهارشنبه) آتش بس یک ماهه میان خود اعلام کردند.

به گزارشاقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رسانه های مخالف سوریه اعلام کردند که این آتش بس که در غرب و جنوب غرب درعا اعلام شده، تلاشی برای مقابله با پیشروی ارتش سوریه در این مناطق است.

ارتش سوریه عملیاتی را به صورت مقدماتی از جمعه گذشته از سه محور 'البستان'، 'پدافند هوایی' (حران) و 'صما الهنیدات' علیه تروریست ها در شرق استان درعا آغاز کرد.

پس از آزادسازی مناطق اشغالی 'غوطه شرقی' و 'غوطه غربی' در استان 'ریف دمشق'، هم اکنون همه نگاه ها متوجه استان درعا شده که در جنوب سوریه در مجاورت مرز اردن و 'بلندی های جولان اشغالی' قرار دارد.

ارتش سوریه در صدد تسلط یافتن بر مرزهای این کشور با اردن است و این نبرد همچنین بی هیچ شک و تردیدی به تلاش های رژیم صهیونیستی برای ایجاد منطقه بی طرف در جنوب این کشور پایان خواهد داد.

بر اساس برخی آمارها بیش از 360 هزار تروریست از 93 کشور جهان در بیش از 100 گروه تروریستی در جریان بحران سوریه حضور دارند، ولی نتوانسته اند تاکنون به اهداف مورد نظر حامیان خود برسند.

این گروه های تروریستی از کشورهای مختلفی از جمله عربستان، امارات و آمریکا تامین مالی و نظامی می شوند. در عین حال به دلیل اختلافات اهداف این کشورها در سوریه، گروههای تروریستی در اکثر مواقع با یکدیگر درگیر می شوند و غیرنظامیان را هدف قرار می دهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید