لابی ضدایرانی اعراب و موساد

کدخبر: ۲۲۲۶۲۵
اقتصادنیوز: درپی افزایش روابط مخفیانه برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی، حدود ده روز قبل، سران دستگاه‌های امنیتی عربی در یک جلسه محرمانه بزرگ با «یوسی کوهن» رئیس موساد دیدار کردند.
لابی ضدایرانی اعراب و موساد

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از فارس؛ در حالی که اخیرا گزارش‌هایی از حمایت کشورهای عربی از «طرح صلح» رئیس جمهوری آمریکا موسوم به «معامله قرن» منتشر شده، به تازگی نیز گروهی از سران امنیتی اعراب با اعضای سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی «موساد» دیدار کردند.

درپی افزایش روابط مخفیانه برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی، حدود ده روز قبل، سران دستگاه‌های امنیتی عربی در یک جلسه محرمانه بزرگ با «یوسی کوهن» رئیس موساد دیدار کردند.

به نوشته وبگاه «عروتص شوع» این جلسه را «جرد کوشنر» مشاور ارشد و «جیسون گرینبلت» فرستاده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور غرب آسیا ترتیب داده‌ و خود آنها نیز در آن حضور داشته‌اند.

«عدنان السلام الجندی» رئیس اطلاعات اردن، ژنرال «عباس کامل» رئیس اطلاعات مصر، «خالد بن علی الحمیدان» رئیس اطلاعات عربستان سعودی و همچنین «ماجد فرج» رئیس اطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین از جمله حاضران در این جلسه بودند.

گفته می‌شود فرج کسی است که آمریکا علاقه دارد بعد از کنار رفتن «محمود عباس» از ریاست تشکیلات، به جای او قرار دهد.

وی همچنین حدود دو ماه قبل با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا دیدار و درباره وضعیت تشکیلات خودگردان بعد از کنار رفتن عباس از قدرت رایزنی کرد.

پیشتر نیز روزنامه «اسرائیل هیوم» گزارش داده بود که مقامات ارشد دولت‌های مصر، اردن، عربستان سعودی و امارات عربی متحده از حمایت کشورهایشان از این طرح، علی‌رغم مخالفت تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داده‌اند. (جزئیات بیشتر)

کوشنر چندی پیش در مصاحبه با روزنامه «القدس» گفته بود که معامله قرن در آستانه کامل شدن است و اگر عباس با آنها همکاری نکند، مفاد آن را علنی می‌کنند (جزئیات بیشتر).

این در حالی است که سران تشکیلات خودگردان فلسطین به دلیل تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی و انتقال سفارتخانه از تل‌آویو به این شهر، مذاکرات با تیم آمریکایی را به حالت تعلیق آورده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید