ترامپ: توافق تجاری با چین نداریم!

کدخبر: ۲۳۶۹۷۸
اقتصادنیوز: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه در سخنانی در جمع خبرنگاران در کاخ سفید تاکید کرد: در شرایط فعلی ایالات متحده آماده توافق تجاری با چین نیست ولی مذاکرات ادامه خواهد یافت.
ترامپ: توافق تجاری با چین نداریم!

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از سایت طلا؛ رئیس جمهوری آمریکا گفت در شرایط کنونی هنوز برای دستیابی به توافق تجاری با چین امادگی ندارم.

بر اساس این گزارش دو قدرت بزرگ اقتصادی جهان طی ماه های اخیر وارد یک جنگ تمام عیار تجاری شده اند. دو کشور تاکنون تعرفه های سنگینی را علیه 50 میلیارد دلار واردات یکدیگر اعمال کرده اند. ترامپ تهدید کرده است که به زودی تعرفه هایی را علیه 200 میلیارد دلار دیگر از واردات کالاهای چینی وضع خواهد کرد.

ترامپ افزود: ما مذاکرات بسیار خوبی را با چین انجام داده ایم ولی برای دستیابی به توافق تجاری که آنها دوست دارند ، آماده نیستیم.

رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: ما به مذاکره با چین ادامه می دهیم من احترام زیادی برای شی جین پینگ رئیس جمهور چین قائل هستم. ولی در شرایط کنونی نمی توانیم به توافق تجاری دست یابیم.

آمریکا خواستار دسترسی آسان تر به بازار چین شده است. کسری تجاری آمریکا با چین طی سال گذشته به بیش از 375 میلیارد  دلار رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید