ایران خواستار پیوستن اسرائیل به پیمان منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای شد

کدخبر: ۲۳۹۵۵۸
اقتصادنیوز: نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت، سخنان چندی پیش نخست‌وزیر رژیم اسرائیل را مخالف صلح جهانی دانست و از این نهاد خواست اسرائیل را وادار کند به پیمان منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای بپیوندد.
ایران خواستار پیوستن اسرائیل به پیمان منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای شد

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از اسپوتنیک؛ نمایندگی جمهوری اسلامی در نامه خود اسرائیل را حکومتی توصیف کرد که «سابقه‌ای طولانی در تجاوز، اشغال، نظامی‌گری، تروریسم دولتی و دیگر جنایات بین‌المللی» دارد و «بزرگ‌ترین تهدید برای صلح و امنیت منطقه‌ای» است. در این نامه از جامعه بین‌الملل خواسته شده تا مقابل «اقدامات لجام گسیخته وتهدید هسته‌ای» اسراییل موضع‌گیری کند. 

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل، اوایل ماه جاری، در جریان دیدار از تاسیسات هسته‌ای این کشور و تغییر نام آن، گفته بود: «هر کشوری اسراییل را تهدید به نابودی کند باید بداند همین سرنوشت را برای خود رقم خواهد زد و به هدف خود نخواهد رسید». 

مقام‌های ایرانی سخنان نتانیاهو را تهدیدی علیه ایران توصیف کردند. از جمله محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران، در حساب توییتر خود نوشت: «ایران به عنوان یک کشور فاقد سلاح هسته‌ای از طرف یک جنگ‌افروز که کنار یک کارخانه واقعی ساخت سلاح هسته‌ای ایستاده، تهدید به نابودی اتمی می‌شود؛ این چیزی فراتر از بی‌شرمی است».

نمایندگی ایران در سازمان ملل در نامه خود از اعضای سازمان ملل متحد خواسته است «تهدید اتمی» اسراییل را نادیده نگیرند و خواستار «اقدام قاطعی جهت اطمینان از محو تمامی تسلیحات اتمی این رژیم» شده،‌ چرا که به عقیده ایران «این تنها تضمین قطعی در برابر تهدید یا استفاده از این تسلیحات خطرناک به شمار می‌رود».

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید