جنجال جدید ترامپ: اتهام به چین در نشست مقابله با سلاح‌های کشتار‌ جمعی!

کدخبر: ۲۴۱۱۲۱
اقتصادنیوز: دونالد ترامپ در نشست سازمان ملل که درباره مقابله با سلاح‌های هسته‌ای، شیمیایی و بیولوژیکی بود، چین را به دخالت در انتخابات آمریکا متهم کرد. انتخابات میان دوره ای آمریکا قرار است روز ششم نوامبر برگزار شود. وزیر خارجه چین در واکنش به ادعای ترامپ با ناموجه خواندن این اتهام آن را رد کرده است.
جنجال جدید ترامپ: اتهام به چین در نشست مقابله با سلاح‌های کشتار‌ جمعی!

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از بی‌بی‌سی؛ دونالد ترامپ رئیس جمهورس آمریکا در نشست سازمان ملل، چین را به تلاش برای «مداخله» در انتخابات میان دوره‌ای آمریکا متهم کرده است.

ترامپ روز چهارشنبه گفت: «آنها نمی‌خواهند من یا ما برنده شویم چون من اولین رئیس جمهوری بودم که چین را در زمینه تجارت به چالش کشیدم.»

او شواهدی برای این ادعا ارائه نکرد. چین و آمریکا اخیرا با اعمال تعرفه بر کالاهای صادراتی یکدیگر درگیر یک جنگ تجاری بوده اند.

او در آغاز نشست شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک که برای بحث درباره مقابله با سلاح های هسته ای، شیمیایی و بیولوژیکی برگزار شد، چین را به تلاش برای دخالت در انتخابات آمریکا متهم کرد.

او گفت: «متاسفانه دریافتیم که چین برای مداخله در انتخابات ۲۰۱۸ ما که ماه نوامبر برگزار می شود علیه دولت من در تلاش بوده است.»

وانگ یی وزیر خارجه چین در واکنش به این ادعا به شورا گفت که «چین همواره اصل عدم مداخله در امور داخلی سایر کشورها را دنبال کرده است. این از سنت های سیاست خارجی چین است.»

او افزود: «ما در امور داخلی هیچ کشوری مداخله نکرده ایم و نخواهیم کرد. ما اتهامات ناموجه علیه چین را نمی پذیریم.»

آقای ترامپ بعدا در توییتر عکس های چاپ شده در یک روزنامه آمریکایی را منتشر کرد که گفت «پروپاگاندای» چین است.

او بعدا در کنفرانسی در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره شواهد این ادعا گفت که نمی تواند آنها را فاش کند اما به تدریج ظاهر خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید