پیروز حناچی شهردار تهران شد

کدخبر: ۲۵۰۲۷۷
اقتصادنیوز: جلسه انتخاب شهردار جدید تهران امروز در شورای شهر تهران برگزاری شد.
پیروز حناچی شهردار تهران شد

به گزارش اقتصادنیوز، اعضای شورای شهر تهران امروز سه شنبه 22 آبان شهردار جدید تهران را انتخاب کردند.

در جلسه روز یکشنبه اعضای شورای شهر از میان چهار کاندیدا با 16 رای به عباس آخوندی و با 11 رای به پیروز حناچی رای دادند و قرار است.

 

09:10: هم‌اندیشی شورایی‌ها پیش از انتخاب شهردار جدید پایتخت

صبح امروز و پیش از آغاز جلسه علنی شورای شهر، جلسه هم اندیشی اعضای شورا بدون حضور خبرنگاران و در سالن شیبانی در طبقه اول تشکیل شد.

09:20: محسن هاشمی در جلسه هم‌اندیشی رای‌گیری نشد

محسن هاشمی درباره جلسه هم‌اندیشی صبح امروز اعضای شورا، اظهار کرد: اعضای شورای شهر صبح امروز در جلسه هم‌اندیشی در مورد شایستگی‌های کاندیدای خود صحبت کردند و در این جلسه رای‌گیری انجام نشده است.

وی با بیان این‌که در این جلسه درمورد هجمه‌های روز گذشته در مورد عدم تایید صلاحیت برخی از نامزدها نیز صحبت شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا از کاندیداها، کسی تایید یا رد صلاحیت شده است، اظهار کرد: هیچ وقت در جمهوری اسلامی ایران قبل از رای‌گیری در مورد تایید یا عدم تایید صلاحیت صحبت نشده است.

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد که قصاص قبل از جنایت انجام نشود. /ایسنا

9:29: تکذیب حمایت سید محمد خاتمی از یکی از گزینه‌های شهرداری

در پی انتشار اخباری مربوط به حمایت سید محمد خاتمی از یکی از نامزدهای تصدی پست شهرداری تهران،‌ جواد امام مدیرعامل بنیاد باران در توییتر خود نوشت: نقل قول‌های صورت گرفته از طرف حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی در خصوص گزینه‌های شهرداری تهران کذب محض است. ایشان نفیا و اثباتا هیچگونه نظری درخصوص انتخاب فرد خاصی نداشته و بارها اعلام نموده‌اند انتخاب شهردار از وظایف شورای محترم شهر می‌باشد.

09:38: پیروز حناچی شهردار تهران شد

شورای شهر حناچی را با رای ضعیف ۱۱ در برابر ۱۰ رای عباس آخوندی، به عنوان شهردار تهران برگزید.

پیروز حناچی، امروز در رقابت با عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی توانست رای اعضای شورای شهر را کسب و شهردار تهران شود.

حناچی پیش از این، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و معاون معماری و شهرسازی وزیر راه در دولت یازدهم بوده است.

وی، دانش‌آموخته معماری از دانشگاه تهران و فارغ‌التحصیل دکتری تخصصی مرمت شهری و باززنده‌سازی شهرهای تاریخی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید