وکیل سابق ترامپ: خانواده‌ام از طرف رئیس‌جمهوری در خطر است

کدخبر: ۲۶۴۴۴۹
اقتصادنیوز: شهادت مایکل کوهن در برابر کنگره آمریکا به تعویق می‌افتد. دلیلی که برای تعویق ارائه شده تهدید کوهن و اعضای خانواده‌اش است. کوهن قرار بود هفتم فوریه به پرسش‌هایی چون دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا پاسخ دهد.
وکیل سابق ترامپ: خانواده‌ام از طرف رئیس‌جمهوری در خطر است

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از دویچه وله؛ مایکل کوهن، وکیل سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را متهم کرده به اینکه خانواده‌اش را تهدید می‌کند. طبق بیانیه‌ای که لانی دیویس، وکیل مدافع کوهن، منتشر کرده ترامپ و وکیلش، رودی جولیانی، کوهن و خانواده‌اش را تهدید کرده‌اند. در این بیانیه آمده است: «هم‌اکنون وقت آن است که آقای کوهن خانواده‌اش و امنیت آنان را در اولویت قرار دهد.» به همین دلیل کوهن موعد شهادتش در برابر کنگره را که برای هفتم فوریه تعیین شده بود به تعویق انداخته است.

وکیل کوهن نگفته است که تهدیداتی که از آن سخن می‌رود از چه نوعی است. انتظار می‌رود که شهادت کوهن در برابر کنگره آمریکا دربرگیرنده افشاگری‌های جدید و جنجال‌برانگیزی در باره رئیس جمهور این کشور باشد.

اتهاماتی که مطرح می‌شوند بسیار حساس هستند. دمکرات‌ها بی‌معطلی این شک را بیان کردند که احتمالا ترامپ به طور غیرقانونی کوشیده تا از نفوذ خود برای فشار بر یکی از شاهدان استفاده کند. نمایندگان مهم اپوزیسیون تصریح کردند که "مرعوب کردن شاهدان" و "ترساندن اعضای خانواده آنان" به مثابه "روش‌های معمول مافیایی" و ناقض قانون است.

الایجا کامینگز و آدام شیف، از سیاستمداران دمکرات، از ترامپ خواسته‌اند از انجام هر گونه عملی که مانع "عملکرد مستقل دولت از طریق کنگره" شود خودداری کند.

ترامپ در پاسخ گفته است که تنها چیزی که دوست سابق او را "تهدید می‌کند حقیقت است". رئیس جمهور آمریکا بارها کوهن را متهم کرده به اینکه با شهادت دروغ خود در برابر بازرسان می‌خواهد "عفو خود از مجازات را بخرد".

دادگاهی در نیویورک کوهن را در ماه دسامبر به سه سال زندان محکوم کرد، از جمله به جرم شهادت دروغ در برابر کنگره و نقض قانون تامین مالی مبارزات انتخاباتی. اما حکم مجازات زندان تا کنون در مورد کوهن ۵۲ ساله اجرا نشده است.

وکیل کوهن درباره علت تعویق جلسه پرسش و پاسخ در کنگره همچنین گفت که شهادت کوهن در برابر بازرسان کیفری همچنان ادامه دارد. لانی دیویس تاکید کرد که کوهن می‌خواهد در برابر کنگره هم شهادت دهد، اما این کار را "در وقت مقتضی" انجام خواهد داد.​

فرستنده تلویزیونی آمریکایی "سی‌ان‌ان" با استناد به منبعی ناشناس گزارش داد که همسر اوکراینی‌تبار کوهن و پدر او احساس می‌کنند از سوی ترامپ و وکیلش جولیانی تهدید می‌شوند. پدرزن کوهن، فیما شوسترمان، در حوزه شرکت‌های تاکسیرانی در نیویورک و شیکاگو فعالیت دارد.

ترامپ در ماه دسامبر در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفته بود که کوهن ممکن است معامله‌ای با بازرسان کرده باشد تا همسر و پدرزنش "دچار دردسر نشوند". جولیانی هم یکشنبه گذشته در " سی‌ان‌ان" گفته بود که شوسترمان ممکن است روابطی با "باندهای بزهکار سازمان‌یافته" داشته باشد.

مایکل کوهن در پرونده دخالت احتمالی روسیه در انتخابات آمریکا شخصیتی کلیدی است. گفته می‌شود که او از طرف ترامپ در پراگ با مأموران روس ملاقات کرده است. او که با ترامپ دچار اختلاف شد، از او جدا شده و با رابرت مولر همکاری می‌کند. مولر بازرس ویژه‌ای است که درباره هماهنگی‌های پنهانی احتمالی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و روسیه در جریان مبارزات انتخاباتی ۲۰۱۶ آمریکا تحقیق می‌کند.

کوهن در سال ۲۰۰۶ به مجموعه ارگان‌های وابسته به دونالد ترامپ پیوست و تا مقام معاون رئیس پیش رفت. او که به "ماله‌کش" ترامپ مشهور شده بود، اطلاعات ارزشمندی از لایه‌های درونی اطراف ترامپ دارد. کوهن به عنوان مثال پیش از این گفته بود که به کارن مک‌دوگال، هنرپیشه و مدل آمریکایی، و به استورمی دانیلز، ستاره فیلم‌های پورن، حق‌السکوت پرداخت کرده بوده که در جریان مبارزات انتخاباتی آسیبی به وجهه ترامپ وارد نشود. استورمی دانیلز با نام شناسنامه‌ای استفانی کلیفورد و مک‌دوگال، هر دو ادعا می‌کنند که با ترامپ رابطه جنسی داشته‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید