ائتلاف سعودی طی 72 ساعت گذشته بیش از 500 بار آتش‌بس «الحدیده» را نقض کرد

کدخبر: ۲۶۷۳۳۲
اقتصاد نیوز: سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد، ائتلاف سعودی طی 72 ساعت گذشته بیش از 500 بار آتش‌بس «الحدیده» را نقض کرده‌ است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد، متجاوزان ائتلاف سعودی به نقض گسترده آتش‌بس «الحدیده» و حمله به مناطق مسکونی و زراعی ادامه می‌دهد و این آتش‌بس طی ۷۲ ساعت گذشته ۵۷۴ بار نقض شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سبأ»، سریع تصریح کرد، ائتلاف عربی به فرماندهی عربستان سعودی فقط طی ۴۸ ساعت گذشته ۱۷ موشک، ۳۶۴ خمپاره و ۱۵۷ مورد تیراندازی با سلاح‌های سبک و نیمه‌‌سبک داشته‌اند و جنگنده‌های ائتلاف نیز ۱۳ بار بر فراز الحدیده و دیگر شهرها جولان داده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده، ائتلاف متجاوز ۵۹ حمله به ترتیب فوق علیه مناطق مختلف انجام داده: هفت حمله به باقم، ۱۳ حمله به کتاف، دو حمله به الملاحیط، چهار حمله به البقع در صحده، هشت حمله به نهم، ۱۱ حمله به حرض، هفت حمله به کشر، سه حمله به المزرق در حجه، یک حمله به برط و چهار حمله به خب و الشعف در الجوف.

یحیی سریع اعلام کرد، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در واکنش، پنج عملیات هجومی علیه مواضع ائتلاف در نقاط مختلف تعز، خب و الشعف و الحرض انجام دادند و موفق شدند تعدادی از این مواضع را پاکسازی کنند. از دیگر عملیات‌های ارتش می‌توان به سه عملیات علیه مواضع متجاوزان در جیزان، نجران و البیضا اشاره کرد. آنها همچنین شش عملیات موفق در «جبل الضریبه» جیزان و «اجاشر، اسطر و المصلوب» در الجئف و «السدیس» و «الصوح» در نجران داشتند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن بر وارد شدن خسارت‌های مالی و جانی به ائتلاف سعودی تأکید کرد و گفت، بیش از ۵۲ نظامی ازجمله سه سرباز سعودی با گلوله تک‌تیراندازان در «برج رقعه، التیه الحمرا، شرق الدود در جیزان، الجوف، صحرای البقع، نهم، مأرب و البیضا» هدف قرار گرفتند.

آتش‌بس در شهر و بندر الحدیده از ۲۷ آذرماه ۱۳۹۷ (۱۸ نوامبر ۲۰۱۸)  وارد مرحله اجرایی شده است، اما ائتلاف سعودی با انجام حملات مداوم، هر روز آن را نقض می‌کند به نحوی که این آتش‌بس در آستانه شکست قرار گرفته است.

 

تیتر یک
اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
کارگزاری مفید