افشاگری سفیر روسیه از محل تجمع 3 هزار داعشی

کدخبر: ۲۶۹۵۷۴
اقتصاد نیوز: سفیر روسیه در «دوشنبه» با بیان اینکه بنابر اعلام برخی منابع در مناطق شمالی افغانستان 2500 تا 3 هزار داعشی حضور دارد، گفت: تاجیکستان توان مقابله با هر گونه تهدید و چالش در مرزها را دارد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرآنلاین؛ «ایگور لیاکین فرولوف» سفیر روسیه در «دوشنبه» در نشستی مطبوعاتی در مورد تجمع نیروهای داعش در شمال افغانستان گفت: به لطف وجود مرزبانان تاجیک مرزها آرام است.

فرولوف گفت: بنابر برخی اطلاعات در مناطق شمالی افغانستان 2500 تا 3 هزار داعشی حضور دارند.وی در ادامه همسایگی با این سازمان‌ها را خطرناک خوانده و افزود: لذا باید آماده پاسخ مناسب به هرگونه چالش و تهدیدی بود.

فرولوف ادامه داد: بخش عمده این افراد در درگیری‌های مسلحانه در سوریه شرکت و اکنون به افغانستان کوچ کردند.وی افزود: از آنجا که وضعیت در افغانستان بی ثبات و قدرت مرکزی در آن وجود ندارد نیروهای تروریستی به این منطقه کوچ کردند.

فرولوف در بخش دیگری به سهم بزرگ پایگاه نظامی 201 روسیه در تاجیکستان اشاره کرده و گفت: حضور این پایگاه برای تقویت استقلال و تمامیت ارضی کشور نقش قابل توجهی را ایفا می‌کند.وی گفت: حضور پایگاه نظامی روسیه در تاجیکستان عامل امنیت و ثبات در «دوشنبه» و در منطقه آسیای مرکزی می‌باشد.

سفیر روسیه همچنین افزود: پیمان امنیت جمعی نیز یکی دیگر از ضامن‌های امنیت در تاجیکستان به شمار می‌رود. وی در پایان گفت: بنابراین تامین امنیت و ثبات در تاجیکستان را ضمانت می‌کنیم.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید