حزب کارگر بریتانیا پیشنهاد برگزاری همه‌پرسی برگزیت را رسما اعلام کرد

کدخبر: ۲۷۱۰۱۶
اقتصادنیوز: رهبر حزب کارگر بریتانیا، جرمی کوربین، می گوید حزب متبوعش حامی برگزاری یک همه پرسی جدید برگزیت است. حزب کارگر مهم ترین رقیب محافظه کاران در قدرت است.
حزب کارگر بریتانیا پیشنهاد برگزاری همه‌پرسی برگزیت را رسما اعلام کرد

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از یورونیوز؛  سخنان رهبر حزب سایه بریتانیا در حالی مطرح می شود که ۲۹ روز دیگر بریتانیا برای همیشه باید اتحادیه اروپا را ترک کند.

این اولین بار است که بصورت رسمی حزب کارگر پیش از ۲۹ مارس سال جاری میلادی پیشنهاد همه پرسی جدیدی را می دهد. جرمی کوربین رهبر حزب کارگر می گوید: «ما معتقدیم که دموکراسی با رای مردم انجام می گیرد و برای این کار شاید دوباره باید سرنوشت بحران برگزیت را به دست مردم بسپاریم. ما نمی خواهیم تن به برگزیت بدون توافق دهیم. چرا که پیامد ان برای بریتانیا فاجعه بار خواهد بود.»

جان مک دانل، دومین رهبر تاثیرگذار حزب کارگر هم گفته است که پنج شنبه این حزب در پارلمان پیشنهاد ماده ای جدید برای برگزاری همه پرسی دوم برگزیت را خواهد داد. نمایندگان مجلس عوام بریتانیا در نشست روز چهارشنبه پس از ساعت ها مناظره پیشنهادات جدیدی برای حل بحران برگریت ارائه کردند.

پس از بررسی این یشنهادات جرمی کوربین سخنرانی کرد و با انتقاد از محافظه کاران و شخص نخست وزیر ترزا می از او خواست تا به برگریت بدون توافق تن ندهد.

پس از رای تاریخی و مخالفت نمایندگان مجلس عوام بریتانیا درباره آخرین توافق برگریت پانزدهم ژانویه گذشته دولت ترزا می سعی کرد با مذاکره با اتحادیه اروپا و ایجاد برخی از اصلاحات در متن توافق پایانی نظر نمایندگان پارلمان بریتانیا را جلب کند.

ترزا مِی، نخست وزیر بریتانیا روز چهارشنبه از نمایندگان پارلمان بریتانیا خواست که در صورت مخالفت دوباره آنها با توافق انجام شده میان او و اتحادیه اروپا در مورد برگزیت، به طرحی رای دهند که به او اجازه می‌دهد، موعد آغاز خروج این کشور از اتحادیه اروپا را از تاریخ فعلی که ۲۹ ماه مارس است، به تاریخ دیگری موکول کند.

بر اساس این طرح، خانم می روز ۱۲ ماه مارس یا بعدتر از آن، نسخه اصلاح شده توافق بریتانیا و اتحادیه اروپا را برای اجرای برگزیت به معرض رای نمایندگان خواهد گذاشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید