ابوترابی: تصویب CFT و پالرمو در شرایط جنگ اقتصادی، نقشه دورزدن تحریم‌ها را لو می‌دهد؛ دادن اطلاعات مالی به دشمن عین بی‌تدبیری است

کدخبر: ۲۷۱۰۳۰
اقتصادنیوز: نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی تصویب CFT و پالرمو را به معنای تشریح راه‌های دور زدن تحریم‌ها برای غربی‌ها است. در شرایط جنگ اقتصادی این عمل عین بی‌تدبیری است.
ابوترابی: تصویب CFT و پالرمو در شرایط جنگ اقتصادی، نقشه دورزدن تحریم‌ها را لو می‌دهد؛ دادن اطلاعات مالی به دشمن عین بی‌تدبیری است

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از فارس؛ ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با تأکید بر لزوم عدم تصویب لوایح CFT  و پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همانطور که در زمان جنگ نظامی اگر فرماندهی نقشه‌های خود را به طور شفاف بیان کند نهایت بی‌تدبیری به شمار می‌رود، ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌در جنگ اقتصادی نیز دادن اطلاعات مالی به دشمن همین حکم را دارد.

وی با بیان اینکه ما امروز در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: این عین بی‌تدبیری است که ما در شرایط جنگ اقتصادی راه‌های دور زدن تحریم‌مان را برای دشمن به طور شفاف بیان کنیم و برای دشمن شفاف‌سازی کنیم که به چه طریقی می‌خواهیم تحریم‌ها را دور بزنیم و خودمان را تقویت و پیشرفت کنیم.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نتیجه تصویب لوایح CFT و پالرمو و پیوستن به FATF این است که باید نقشه راه جنگ اقتصادی‌مان و دور زدن تحریم‌ها را به طور شفاف بیان کنیم. ما با شفافیت موافقیم و شعارمان این است که شفافیت حداکثری در داخل و محرمانه بودن مسیرهای دور زدن تحریم برای دشمنان درعرصه خارجی.

ابوترابی‌ در پایان خاطرنشان کرد: تصویب لوایح CFT و پالرمو و پیوستن به این کنوانسیون‌ها در واقع دادن اطلاعات مالی کشور به دشمن است و ما با این کار راه‌های دور زدن تحریم‌ها رابه طور شفاف بیان کرده و خودمان را خلع سلاح می‌کنیم.

به گزارش فارس، لوایح CFT و پالرمو پس از رفت و برگشت از مجلس به شورای نگهبان درنهایت برای تصمیم‌گیری نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده که این مجمع نیز تاکنون تصمیم نهایی در این خصوص اتخاذ نکرده و بناست تا این دو لایحه مجدد در دستورکار جلسه روز شنبه هفته آینده مجمع قرار گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید