حمله ترامپ به حامیان تحقیق درباره دخالت روسیه در انتخابات

کدخبر: ۲۷۵۳۹۴
اقتصاد نیوز: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در سخنرانی خود در جمع هوادارنش در ایالت میشیگان نتیجه پرونده رابرت مولر را پیروزی خود خواند و به مولر و کسانی که پیگیر این پرونده بودند به سختی حمله کرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا،رابرت مولر مامور ویژه تحقیق در پرونده ارتباطات احتمالی تیم انتخاباتی ترامپ با روسیه بود. او همچنین ماموریت داشت درباره میزان دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ تحقیق کند.

تحقیقات مولر نزدیک به دو سال به طول کشید و در گزارشی که ویلیام بار، وزیر دادگستری از نتایج تحقیقات او به کنگره ارائه داد، وجود رابطه‌ای منسجم و سازمان‌یافته میان تیم انتخاباتی ترامپ و روسیه نفی شده است. دموکرات‌ها به این گزارش ویلیام بار انتقاد دارند، آن را گزینشی می‌دانند و خواهان دسترسی به کل نتیجه تحقیق مولر هستند.

ترامپ در جمع هزاران نفر از هواداران خود در میشیگان تحقیقات و بازجویی‌های مولر را محکوم کرد و با ربط دادن شنودهای مورد استناد مولر به دموکرات‌ها، این اقدامات را در تاریخ آمریکا بی‌سابقه خواند. ترامپ گفت: «آنها در مورد من و تیم انتخاباتی‌ام جاسوسی کردند.»

براساس گزارش دویچه وله، ترامپ همه کسانی را که تیم انتخاباتی او را به داشتن ارتباط با روسیه متهم کرده بودند، تهدید کرد که باید پاسخگوی این اتهامات "بی‌اساس" باشند. او سپس به ستایش از خود و تحقیر این افراد پرداخت و گفت: «من سواد و آموزشی بیشتر از آنها دارم، از آنها هوشمندترم و در بهترین مدرسه درس خوانده‌ام و آنها این‌ها را نداشته‌اند. آنها خانه‌ها و آپارتمان‌های بسیار زیبای من را هم نداشته‌اند و ندیده‌اند. و در یک کلام من رئیس جمهورم و آنها نیستند.» او گفت که این ماجرا بیش از هر زمان دیگر مصممش می‌کند که به شعار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ "خشکاندن باتلاق واشنگتن" جامه عمل بپوشد.

انتخاب میشیگان برای این سخنرانی البته تصادفی نبود. میشیگان ایالتی بود که ترامپ در آن به گونه‌ای شگفت‌انگیز ولو با برتری شکننده از کلینتون جلو افتاد و پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری قطعی شد. برای پیروزی در انتخابات سال آینده نیز ترامپ نیازمند کسب آرای میشیگان است که به طور سنتی از دموکرات‌ها حمایت می‌کند. در انتخابات سال ۲۰۱۶ این عمدتا رای کارگران سرخورده صنایع خودروسازی رکودزده در دیترویت بود که پیروزی ترامپ را قطعیت بخشید.

ترامپ در سخنرانی خود به جمعیت گردآمده قول داد که شرکت‌های خودروسازی خارجی و آمریکایی سرمایه‌گذاری‌های چشمگیر بیشتری در میشیگان داشته باشند. او گفت که در سال‌های گذشته در صنایع خودروسازی میشیگان شش و در کل آمریکا ۵۵ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید