رئیس جنبش حماس:مذاکرات آتش‌بس غزه ادامه دارد

کدخبر: ۲۷۵۳۹۷
اقتصادنیوز: رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با اعلام ادامه یافتن مذاکرات با مصر، گفت که برای هر سناریویی در غزه آماده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش اسلامی حماس در خصوص مذاکرات هیأت این جنبش با طرف مصری در خصوص اوضاع غزه گفت که در ساعات آتی مشخص می‌شود که شرایط چگونه خواهد شد.

به گزارش العربیه، او همچنین گفت: ما در برابر گزینه‌های مختلفی قرار داریم و گفت‌و‌گوها با هیأت مصری حاضر در غزه در خصوص آتش‌بس، ورود کمک‌ها و صید و حل معضل برق و بازگشایی گذرگاهها ادامه دارد.

هنیه تأکید کرد که جنبش حماس خود را برای تمامی سناریوها آماده کرده است و تلاش می‌کند تضمین لازم را برای پایبندی رژیم صهیونیستی به توافقات احتمالی بگیرد. او گفت که جنبش حماس در این راستا با قطر و سازمان ملل به علت نقششان در غزه در ارتباط است.

میانجیگر مصری از 14 اسفند سال گذشته برای ملاقات با رهبران حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی به نوار غزه سفر کرده تا راه دستیابی به توافقی جدی برای تثبیت آتش بس در غزه را بررسی کند و همزمان رژیم صهیونیستی هم برای پایبندی به توافق آتش بس در غزه شروطی اعمال کرده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند از جمله شروط صهیونیست‌ها که هیات مصری، آن را برای حماس برده است، توقف راهپیمایی‌های شبانه فلسطینیان و ارسال بالن‌های آتش زا، فاصله گرفتن از نوار مرزی، توقف تحرکات دریایی و عدم تحریک مردم برای راهپیمایی سالگرد روز زمین در روز شنبه سی‌اُم مارس است تا در ازای آن رژیم صهیونیستی برخی شرایط را برای ساکنان غزه تسهیل کرده و چرخ اقتصاد آنها رابه گردش درآورد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید