لیبرمن: جنگ چهارم در نوار غزه حتمی است

کدخبر: ۲۷۰۳۷۸
اقتصادنیوز؛ آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ سابق اسرائیل، خواستار اعمال فشار بیشتر بر حماس شد و گفت، جنگ چهارم در نوار غزه حتمی است اما باید آخرین جنگ در این منطقه باشد.
لیبرمن: جنگ چهارم در نوار غزه حتمی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ پیشین و رئیس حزب «اسرائیل بیتنو» (اسرائیل، خانه ماست) اعلام کرد، تل‌آویو باید فشار بر حماس را شدت دهد و اراده این جنبش برای مقابله با اسرائیل را در هم بشکند.

بر اساس گزارش وبگاه «0404»، لیبرمن گفت: من از رویارویی با حماس سخن می‌گویم، موضوعی که راه فراری ندارد و تنها سوال، زمان وقوع این رویارویی است؛ حماس در نوار غزه موشک‌های دوربرد دقیقی دارد که می‌تواند اسرائیل را هدف قرار دهد.

وی در ادامه تصریح کرد، دولت اسرائیل می‌‌خواهد با اجازه ورود 15 میلیون دلار پول قطر به غزه در هر ماه، جنگ با حماس را به تأخیر بیندازد. از نظر عملی، این پول‌ها جز باعث نزدیک شدن رویارویی نظامی و تشدید آن نمی‌شود؛ جنگ چهارم در نوار غزه باید آخرین (جنگ) باشد نه فقط مرحله‌ای موقت برای درگیری‌های بیشتر.

اسرائیل در سال‌های اخیر از جمله در سال‌های 2008، 2012 و 2014 علیه نوار غزه جنگ نظامی به راه انداخته و هر بار با مقاومت جنبش‌های فلسطینی در این منطقه روبه‌رو شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید