وزیر جنگ مستعفی اسرائیل؛

نمی‌توانم ببینم «اسماعیل هنیه» آزادانه و بدون ترس رفت و آمد می‌کند

کدخبر: ۲۶۰۱۲۷
اقتصادنیوز؛ آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ مستعفی اسرائیل گفت: نمی‌توانم این حقیقت را بپذیرم که «اسماعیل هنیه» (رئیس دفتر سیاسی حماس) آزادانه و بدون ترس در غزه رفت و آمد می‌کند.
نمی‌توانم ببینم «اسماعیل هنیه» آزادانه و بدون ترس رفت و آمد می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ سابق اسرائیل امروز (چهارشنبه) اعلام کرد در رأس اولویت‌های وی بازگشت به وزارت جنگ است.

بر اساس گزارش «النشره»، وی افزود خواستار داشتن اختیارات آزادانه برای جنگ علیه آنچه آن را تروریسم نامید، است.

لیبرمن گفت: نمی‌توانم این حقیقت را بپذیرم که «اسماعیل هنیه» (رئیس دفتر سیاسی حماس) آزادانه و بدون ترس در غزه رفت و آمد می‌کند، ما نیازمند تغییر کامل معادله در جنوب (مرز فلسطین اشغالی با غزه) هستیم.

آویگدور لیبرمن همان کسی است که پیشتر وعده داده بود در صورت منصوب شدن به ریاست وزارت جنگ فقط طی 48 ساعت هنیه را حذف خواهد کرد.

وی آبانماه امسال (1397) ناچار به استعفا شد و در نطق استعفای خود اعلام کرد با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل اختلاف دارد. وی دو دلیل اصلی برای استعفای خود اعلام کرد؛ ورود اموال به نوار غزه برای حماس و مخالفت با برقراری آتش‌بس.

ماجرا از زمانی که شروع شد که بیستم آبانماه تعدادی از کماندوهای اسرائیل به دستور لیبرمن به نوار غزه نفوذ کردند تا عملیاتی بزرگ را انجام دهند اما حماس از این عملیات آگاه شد و گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس، کماندوهای مذکور را مجبور به فرار کرد و حتی یکی از افسران ارشد اسرائیل کشته شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید