وزیر جنگ اسرائیل: تسویه حساب می کنیم

کدخبر: ۲۱۸۱۵۴
اقتصادنیوز؛ وزیر جنگ اسرائیل با اشاره به درگیری‌ها و تبادل آتش اخیر در مرز غزه، تاکید کرد که با گروه‌های مقاومت فلسطینی تسویه حساب خواهند کرد.
وزیر جنگ اسرائیل: تسویه حساب می کنیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل با بیان اینکه استفاده گروه‌های مقاومت فلسطینی از بادبادک‌های آتشین و تداوم تظاهرات در مناطق مرزی غزه را نمی‌پذیرند، بر تسویه حساب با گروه‌های حماس و جهاد اسلامی تاکید کرد.

لیبرمن طی سخنرانی در جمع حزب «ایسرائیل بیتونا» گفت که بیش از این آتش گرفتن مزارع خود توسط بادبادک‌های شعله‌ور (که از غزه به سمت اراضی اشغالی پرواز داده می‌شوند) را تحمل نخواهند کرد و انتقام می‌گیرند.

وی با بیان اینکه عادی‌شدن استفاده از بادبادک‌ها را هرگز نمی‌پذیرند، تاکید کرد: «همچنین تظاهرات در فنس‌های امنیتی، تلاش برای نفوذ به آنها و خرابکاری در تاسیسات خود را قبول نمی‌کنیم».

وزیر جنگ اسرائیل همچنین ضمن تاکید بر انجام اقدامات لازم برای حفظ منافع این رژیم در هر زمانی، گفت: «ما با حماس، جهاد اسلامی و تمام تروریست‌ها که از نوار غزه به ما حمله می‌کنند، تسویه حساب خواهیم کرد».

راهپیمایی‌های بازگشت 11 هفته متوالی است که در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی برگزار می‌شود. این تظاهرات‌ که از 30 مارس برابر با سالروز روز زمین آغاز شد ابتدا قرار بود تا یوم‌النکبه سالروز اشغال فلسطین در 15 می ادامه پیدا کند اما «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد راهپیمایی‌های بازگشت تا رسیدن به نتایج مورد نظر به مدت نامحدود ادامه پیدا خواهد کرد.

گرچه طی روزهای گذشته رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند تعداد شهدای راهپیمایی‌های بازگشت در مرز غزه به حدود 130 نفر رسیده اما وزارت بهداشت فلسطین یکشنبه (دیروز) طی بیانیه‌ای رسمی  شمار این شهدا را 120 تن اعلام کرد که این تعداد با شهید امروز به 121 نفر رسید. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید