واکنش الحوثی به وتوی ترامپ علیه طرح اخیر کنگره درباره یمن

کدخبر: ۲۷۸۵۵۷
اقتصاد نیوز: عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت که وتوی رئیس‌جمهور آمریکا علیه طرح اخیر کنگره درباره یمن ثابت کرد که دولت آمریکا حامی تروریسم و حافظ آن است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت که وتوی طرح کنگره آمریکا برای پایان دادن به حمایت از تجاوز به یمن توسط دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور نشان می دهد که جنگ علیه یمن داخلی نیست بلکه تجاوزی خارجی است.

الحوثی افزود: «وتوی ترامپ نشان می دهد که بر خلاف ادعای دولت آمریکا مبنی بر مبارزه با تروریسم این دولت حامی تروریسم و حافظ آن است».

 دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا سه شنبه طرح کنگره در خصوص قطع حمایت ایالات متحده از تجاوز ائتلاف سعودی به یمن را وتو کرده است. این دومین بار در سال جاری میلادی است که ترامپ با طرح کنگره برای خروج آمریکا از جنگ یمن مخالفت می کند.

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای خطاب به مجلس سنا اعلام کرد: ترامپ قطعنامه مصوب کنگره را غیرضروری دانسته و بر این باور است که این قطعنامه تاثیر منفی بر سیاست خارجی آمریکا خواهد داشت.

این قطعنامه از دولت ترامپ خواسته بود تا ظرف مدت 30 روز به کلیه حمایت‌ها و پشتیبانی هاب نظامی و لجستیک از ائتلاف سعودی که در حال جنگ با یمن هستند، پایان دهد. این قطعنامه اوایل ماه جاری میلادی با 247 رای موافق در برابر 175 رای مخالف به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا رسیده بود. سنا نیز با 54 رای موافق در برابر 46 رای مخالف این قطعنامه را تصویب کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید