خانه‌ای متفاوت برای بیماران مبتلا به آلزایمر در آمریکا

کدخبر: ۲۷۹۴۶۱
اقتصادنیوز: انباری در شهر سن‌دیگو آمریکا به خانه‌ای متفاوت برای بیماران مبتلا به آلزایمر و زوال عقل تبدیل شده است.
خانه‌ای متفاوت برای بیماران مبتلا به آلزایمر در آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از یورونیوز؛ این مرکز تلاش می‌کند تا بتواند خاطرات دوره جوانی را برای این بیماران بازسازی کند. برای طراحی سازه‌های این مرکز از معماران برجسته با تخصص معماری داخلی بنای تاریخی در این حوزه کمک گرفته شده است.

بازسازی خاطرات جوانی در اینجا با استفاده از نشانه‌های دهه ۵۰ میلادی از فیلم های سینمایی گرفته تا ماشین‌های قدیمی انجام می‌شود. حتی بستنی فروشی به همان شکل گذشته‌ها طراحی شده است. بیماران مبتلا به آلزایمر و زوال عقل می‌توانند در رستورانی مشابه آنچه در دوره جوانی به یاد می‌آوردند، غذا سفارش دهند.

هدف از آن ایجاد این بنا فراهم آوردن محیطی آشنا برای افرادی است که به بیماری آلزایمر مبتلا شده‌اند. در اینجا سینما و تئاتر و همه چیز با خاطراتی از دوره جوانی بیماران مبتلا به آلزایمر ارائه می‌شود به این امید که از خاطرات گذشته در ذهن آنها جرقه‌ای ایجاد شود.

خانواده‌ها می‌توانند از ساعت ۸ صبح تا ۷ عصر به طور دائم یا موقت در کنار عزیزانشان که در این مرکز بستری هستند حضور داشته باشند.

متخصصان بر این باورند که خاطرات کوتاه مدت در بیماری آلزایمر و زوال عقل بیش از خاطرات بلندمدت آسیب می‌بیند. ایده ایجاد این فضا نیز به همین خاطر انجام شد تا افراد بتوانند قفل خاطرات بلندمدت را بشکنند و به تجربه‌هایی دست یابند که برای خود بیماران و خانواده آنها سودمند است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید