روسیه سهم روبل را در تجارت با کشورهای گروه BRICS افزایش داد

کدخبر: ۲۸۲۲۹۸
اقتصادنیوز: حجم تبادلات تجاری روسیه با کشورهای گروه بریکس سال گذشته به ۱۲۵ میلیارد دلار رسید. در این میان سهم صادراتی که با روبل انجام شده است، در طول یک بازه ۵ ساله، ۷ برابر شده است.

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از سایت طلا؛ 

طبق داده‌های شرکت مشاور و بازرسی بین‌المللی فاین‌اکسپرتیزا، حجم تبادلات تجاری روسیه با کشورهای گروه بریکس سال گذشته به ۱۲۵ میلیارد دلار رسید. در این میان سهم صادراتی که با روبل انجام شده است، در طول یک بازه ۵ ساله، ۷ برابر شده است.

بریکس گروهی از اقتصادهای نوظهور جهان شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است.

سال گذشته میزان صادرات روسیه به اعضای بریکس با استفاده از روبل معادل ۶.۳ میلیارد دلار شد. همچنین داده‌ها نشان می‌دهد که مسکو سهم معاملاتی که با یورو انجام می‌شوند را هم ۸ برابر کرده است.

در کل، سهم معاملاتی که در بین اعضای بریکس با ارزهای ملی انجام شده است، ۳ برابر شده و به ۲.۷ میلیارد دلار رسیده است.

در گزرش فاین‌اکسپرتیزا آمده است: سهم معاملات دلاری در بین اعضای بریکس به طور سیستماتیک در حال کاهش است… در کل، سهم دلار در صادرات روسیه به اعضای بریکس ۲۰ درصد کاهش یافته و به ۷۷ درصد یا ۵۱ میلیارد دلار رسیده است.

از سال ۲۰۱۴ تا کنون، سهم دلار در واردات روسیه از بریکس، هم ۱۸ درصد کاهش داشته و به ۴۲.۴ میلیارد دلار رسیده است. سهم واردات یورویی روسیه از این گروه ۹.۳ درصد رشد کرده و به ۲.۸ میلیارد دلار رسیده است.

داده‌های فاین اکسپرتیزا نشان داد که استفاده از ارزهای ملی بین روسیه و هند، باعث شده معاملات دلاری این دو کشور ۴۰ درصد کاهش یابد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید