رییس هیئت ملی یمن: وارد فاز جدیدی از حمله به «گاو شیرده ترامپ» شدیم

کدخبر: ۲۸۳۹۳۲
اقتصاد نیوز: 'محمد عبدالسلام' رییس هیئت ملی یمن در آخرین صحبت های خود در خصوص حمله پهبادهای یمنی به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان گفت: وارد فاز جدیدی از حمله به زیرساخت های اقتصادی «گاو شیرده ترامپ» شدیم.
رییس هیئت ملی یمن: وارد فاز جدیدی از حمله به «گاو شیرده ترامپ» شدیم

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا؛ رییس هیئت ملی یمن روز گذشته (چهارشنبه) تاکید کرد: ما به حملات خود علیه زیرساخت های اقتصادی عربستان سعودی ادامه می دهیم، زیرا معتقدیم حملات پهبادی ارتش یمن عامل بازدارنده مناسبی برای تجاوز ائتلاف سعودی-اماراتی به یمن است.

عبدالسلام پیشتر نیز گفته بود: تاسیسات راهبردی امارات هم از حملات پهپادی در امان نخواهند ماند.

منابع نظامی یمنی صبح روز سه شنبه گزارش دادند که در واکنش به حملات مستمر ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به مناطق مسکونی و زیرساخت های یمن، با هفت پهپاد تأسیسات حیاتی سعودی در زمینه انتقال نفت را هدف حمله قرار دادند. 

براساس این گزارش شرکت ملی نفت عربستان (آرامکو) انتقال نفت از شرق به غرب عربستان به دلیل هدف قرا گرفتن این خطوط متوقف شده است. 

جنگنده های - بمب افکن سعودی نیز دوباره، 17 بار شهرستان عبس در استان حجه واقع در غرب یمن را بمباران کردند. 

عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. 

در اثر این تجاوز تاکنون بیش از 100هزار یمنی از جمله 85 هزار کودک جان خود را از دست داده اند که بیشتر این کودکان براثر گرسنگی و قحطی ناشی از این جنگ تحمیلی از سوی این ائتلاف جان باخته اند.

جنگ علیه یمن همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی نامید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید