آیت الله نوری همدانی به معامله قرن چه واکنشی نشان داد

کدخبر: ۲۹۱۲۹۰
اقتصاد نیوز: مرجع تقلید شیعیان با اشاره به نشست معامله قرن صهیونیست‌ها در بحرین گفت: بدون شک تا زمانی که این غده سرطانی وجود داشته باشد، کشورهای منطقه در امان نخواهد بود.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ آیت‌الله نوری همدانی در دیدار جمعی از مسئولان کانون‌های فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین کشور، با اشاره به اینکه دشمن از روحیه جهادی و شهادت‌طلبی ملت ایران هراس دارد، اظهار داشت: دشمنانی همچون ترامپ و صهیونیست‌ها را نمی‌توان با نرمی و زبان خوش به عقب راند، بلکه باید با آنها با زبان شمشیر سخن گفت؛ امروز باید دانست که تنها با تقویت فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت می‌توان به جنگ با دشمن رفته و آن را به عقب‌نشینی وادار کرد.

مرجع تقلید شیعیان انقلاب شکوهمند اسلامی را یکی از نعمت‌های بزرگ الهی تلقی کرد و گفت: ما باید از این نعمت بزرگ قدردانی کنیم، زیرا در غیر این صورت دچار کفران نعمت شده و به عذاب الهی گرفتار خواهیم شد.

وی یکی از برکات انقلاب اسلامی را رهایی مردم از چنگال استبداد شاهنشاهی دانست و تأکید کرد: مردم ایران سالیان طولانی تحت ظلم و استبداد قرار داشتند، اما انقلاب اسلامی آنها را به ملتی مقتدر و عزتمند تبدیل کرد؛ در دوران پهلوی دچار هویت کشی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی شده بودیم و در همه زمینه‌ها باید طبق نظر غربی‌ها عمل می‌کردیم؛ دشمن سالیان طولانی منابع اقتصادی کشورمان را چپاول می‌کرد و مردم را در حالت فقر و بردگی نگه می‌داشت.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه ملت ایران در دوران پیش از انقلاب، ملتی وحشی و عقب‌مانده تلقی می‌شد، عنوان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی استکبار جهانی تسلط خود بر کشور را از دست داده و همه ملت‌های جهان چشم به انقلاب اسلامی دوخته و به آن امید بسته‌اند؛ امروز دشمن اذعان دارد که بدون خواست و اراده ملت ایران نمی‌تواند هیچ کاری انجام دهد.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) با نهضت خودشان به مردم ایران خودباوری و اعتمادبه‌نفس هدیه دادند، ابراز کرد: مردم در دوران پیش از انقلاب اسلامی دچار غرب‌زدگی و خودباختگی شده بودند، اما انقلاب اسلامی سبب شد هویت حقیقی خود را بیابند و خودباوری داشته باشند و بتوانند به خودکفایی برسند.

وی در ادامه یکی از برکات انقلاب اسلامی را احیای فرهنگ جهاد و شهادت معرفی کرد و یادآور شد: امروز همه انقلابی‌ها باید به صحیفه نور امام خمینی(ره) توجه کرده و همواره آن را مطالعه کنند؛ ایشان در این کتاب می‌فرمایند «خداوند هر پیامبری را ارسال کرد، در یک دستش کتاب هدایت و در دست دیگرش ابزار جهاد قرار داشت»، بنابراین ما نیز باید با الگوگیری از پیامبران نسبت به فرهنگ جهاد و شهادت اهتمام داشته باشیم.

وی با اشاره به نشست معامله قرن صهیونیست‌ها در بحرین تأکید کرد: امروز صهیونیست‌های ظالم و اشغالگر می‌خواهند نیمی از سرزمین فلسطین را به‌صورت معامله‌ای تصرف کرده و نیمی دیگر را به فلسطینی‌ها بدهند؛ بدون شک تا زمانی که این غده سرطانی وجود داشته باشد، کشورهای منطقه در امان نخواهد بود؛ امام خمینی(ره) فرمودند رژیم صهیونیستی پایگاه استکبار است، بنابراین باید تلاش کنیم آن را نابود کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی همچنین در ابتدای این دیدار با اشاره به آیه 7 سوره مبارکه ابراهیم و بیان اینکه در 73 آیه از آیات قرآن کریم نسبت به اهمیت شکرگزاری تأکید صورت گرفته است، گفت: یکی از وظایف انسان‌ها آن است که نعمت‌های خداوند را بازشناخته و درصدد شکرگزاری برآیند، زیرا شکر نعمت به زندگی انسان‌ها برکت می‌بخشد.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: فعالان عرصه فرهنگ و هنر باید به منابع ادبی و هنری فاخر ایرانی همچون اشعار سعدی، حافظ و فردوسی توجه داشته باشند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به جایگاه با عظمت افراد با تقوا در روز قیامت خاطرنشان کرد: هنگامی‌که افراد با تقوا به سوی بهشت روانه می‌شوند، فرشتگان و خزانه‌داران الهی به استقبال آنها آمده و آنها را موردتمجید قرار می‌دهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید