محمود عباس: معامله قرن به جهنم واصل خواهد شد

کدخبر: ۲۸۶۱۳۰
اقتصادنیوز: محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با انتقاد شدید از معامله قرن و نشست آتی بحرین این طرح آمریکا را «معامله ننگین» توصیف کرد و افزود: معامله قرن به جهنم واصل خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت، وی در مراسمی در رام الله افزود:حل مسایل سیاسی فلسطین پیش از مسایل اقتصادی آن اهمیت دارد و نباید برای فروش توهم های میلیاردی خود که چشم داشتی به آن نداریم تلاش کنند چرا  که آن را نخواهیم پذیرفت و  مسایل ما در ابتدا سیاسی است.

عباس تصریح کرد که مساله فلسطین گام به گام به پیش می‌رود و به خواست خدا به زودی به کشور مستقل فلسطین خواهیم رسید که پایتخت آن قدس شریف است و معامله قرن یا معامله ننگ به خواست خدا به جهنم خواهد رفت و نشست اقتصادی که به دنبال برگزاری آن طی ماه آینده (در بحرین) هستند نیز به جهنم می‌رود.

وی اضافه کرد که ما با نشست بحرین و نتایج آن مخالفیم چرا آنها سعی دارند توهمات خود را به فلسطینیان بفروشند درحالی که به این هدف خود نخواهد رسید و ما به حمایت آنها نیازی نداریم چرا که با کمک مردم فلسطین قادر به تشکیل دولتی  مستقل و مدرن خواهیم بود.

آمریکا قصد دارد نشست اقتصادی بین المللی در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیر) برای جذب سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطین در بحرین برگزار کند. گفته می شود که بخش اول طرح دولت آمریکا برای سازش میان اسرائیل و فلسطین در قالب معامله قرن در این نشست اعلام خواهد کرد.

«واصل ابو یوسف» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین پیش از این اعلام کرد که عباس خواستار تحریم کنفرانس بحرین شده است.

کمیته اجرایی ساف با رد هرگونه گفت وگو بدون حضور مردم فلسطین و در غیاب  آنها را محکوم و تاکید کرد که طرح معامله قرن اقدامی آمریکایی برای اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و الحاق جولان اشغالی سوریه به این رژیم به صورت رسمی است.

امارات و عربستان موافقت خود را با شرکت در نشست منامه اعلام کرده اند.

به نظر می رسد که نشست منامه برای ترغیب کشورهای عربی برای سرمایه گذاری در کرانه باختری و نوار غزه پیش از پرداختن به مسایل سیاسی بغرنج میان فلسطین و اسرائیل است.

 در این کنفرانس نمایندگان دولت‌ها، جامعه مدنی و سرمایه‌گذاران برای آغاز اجرای بخش اقتصادی معامله قرن شرکت خواهند کرد اما فلسطینی ها این نشست را سوءاستفاده از وضعیت اقتصادی و مالی آن و تحت فشار قرار دادن مردم این کشور برای تحقق اهداف رژیم صهیونیستی می دانند.

فلسطین ضمن مخالفت با معامله قرن آن را طرحی آمریکایی و یک جانبه برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی به عنوان یک کشور مستقل بدون در نظر گرفتن این حق برای فلسطین و تعیین وطن جایگزین برای فلسطینیان می داند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید