ترامپ: من با دیکتاتور‌ها بهتر از خبرنگاران کنار می‌آیم

کدخبر: ۲۹۱۶۶۶
اقتصادنیوز: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته بار دیگر رسانه‌های جمعی و خبرنگاران را مورد انتقاد خود قرار داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته که برای شرکت در نشست گروه بیست در اوساکای ژاپن حضور داشت در کنفرانس خبری، بار دیگر از خبرنگاران و رسانه‌های جمعی انتقاد کرد و گفت «با دیکتاتور‌ها بهتر از خبرنگاران کنار می‌آید».

ترامپ که بار‌ها با جیم آکوستا، خبرنگار شبکه سی ان ان درگیری لفظی داشته است روز گذشته مواجهه ناخوشایندی با او [آکوستا] که برای پوشش اخبار گروه بیست به ژاپن آمده بود، داشت. رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به پرسش این خبرنگار که علت تمایل ترامپ برای دیدار با دیکتاتور‌هایی همچون محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی را جویا شده بود، گفت: من با هرکسی می‌توانم کنار بیایم جز شما خبرنگاران.

او همچنین در ادامه اظهاراتش به ملاقات با محمد بن سلمان و تنی چند از سران سایر کشور‌ها اشاره کرد. 

او همچنین پیشتر با انتشار توئیتی از کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، خواسته بود با او در منطقه صفر مرزی دو کره دیدار کند. ترامپ در حالی چنین پیشنهادی را مطرح کرده است که پس از دو ملاقات با رهبر کره شمالی همچنان تحریم‌ها علیه این کشور را حفظ کرده است.

آکوستا همچنین از ترامپ پرسید «آیا ترس از مجازات بن سلمان است که باعث می‌شود از مواجهه با او امتناع ورزد» که ترامپ پاسخ داد: من واقعا اهمیتی به تخلف افراد نمی‌دهم و به گونه‌ای فکر می‌کنم شما از آن بیشتر آگاهید.

ترامپ در ادامه اظهار داشت در مورد این حادثه [قتل خاشقجی] خوشحال نیست، ولی باید به خاطر داشت که عربستان ۴۰۰ میلیارد دلار در امور مختلف در آمریکا سرمایه گذاری کرده است.

رئیس جمهور آمریکا پیش از این در یک جلسه با بن سلمان موضوع قتل خاشقجی را مطرح کرده بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید