کشتی ایرانی توقیف شده امروز آزاد می شود

کدخبر: ۲۹۸۶۸۹
اقتصاد نیوز: یک روزنامه انگلیسی با استناد به منابع نزدیک به وزیر منطقه جبل‌الطارق گزارش داده کشتی حامل سوخت ایران که توسط انگلیس توقیف شده بود، روز پنج‌شنبه آزاد خواهد شد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، روزنامه سان با استناد به منابع نزدیک به «فابیو پیکاردو» وزیر منطقه جبل‌الطارق، گزارش داد که گریس ۱، کشتی حامل سوخت ایران که پیش از این توسط نیروهای دریایی انگلیس توقیف شده بود، روز پنج‌شنبه [امروز] آزاد خواهد شد.

طبق گزارش این روزنامه، «پیکاردو» حکم جدیدی برای توقیف گریس ۱ به کار نخواهد بست و همین که این کشتی به سمت سوریه در حرکت نیست برای او قانع‌کننده است.

روزنامه سان به نقل از وزیر منطقه جبل‌الطارق نوشت: دلیلی وجود ندارد که گریس ۱ را یک لحظه بیشتر در جبل‌الطارق نگه داریم، اگر دیگر این طور فکر نمی‌کنیم که این کشتی، ناقض تحریم‌ها علیه حکومت سوریه نیست.

به گزارش ایسنا، تصمیم دولت منطقه‌ای جبل‌‎‌الطارق در پی این مطرح می‌شود که  سخنگوی دولت منطقه‌ای جبل‌الطارق روز سه‌شنبه با ادعای اینکه توقیف نفتکش حامل نفت ایران در این منطقه در ماه ژوئیه قانونی بوده است، گفت: ما به تلاش برای کاهش تنش با ایران در پی توقیف نفتکش گریس ۱ ادامه می‌دهیم.

وی خاطر نشان کرد که فرمان کنونی توقیف گریس۱ شنبه شب آینده (۲۶ مرداد) منقضی می‌شود.

نیروی دریایی انگلیس روز چهارم ژوئیه، یعنی بیش از یک ماه پیش یک نفتکش حامل نفت ایران را با ادعای اینکه به مقصد سوریه در حرکت بوده در منطقه جبل‌الطارق توقیف کرد که با انتقاد شدید ایران مواجه شد.

این در حالی است که مقامات کشورمان توقیف نفتکش گریس ۱ را کاملا خلاف قوانین بین‌المللی و مصداق دزدی دریایی دانسته‌اند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید