بازداشت یک عضو تیم اعدام‌های داعش در ترکیه

کدخبر: ۳۰۴۲۶۶
اقتصادنیوز؛ یک عضو تیم داعش که در اعدام های این گروه تروریستی دست داشته است در عملیات نیروهای امنیتی ترکیه در استان ازمیر دستگیر و با حکم دادگاه روانه زندان شد.
بازداشت یک عضو تیم اعدام‌های داعش در ترکیه

به‌گزارش اقتصادنیوز، خبرگزاری آناتولی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود، یک فرد مظنون به نام «محمد رمضان» که دو روز پیش طی عملیات نیروهای امنیتی ترکیه در شهرستان بوجای استان ازمیر دستگیر شده بود، با حکم دادگاه به اتهام عضویت در گروه تروریستی داعش روانه زندان شد.

وی که در اعدام‌های این گروه تروریستی دست داشته است در عملیات نیروهای امنیتی ترکیه در یک مجتمع لوکس در شهرستان بوجای ازمیر دستگیر و تحویل مقام های قضایی ترکیه شد.

براساس اعلام نیروهای امنیتی، این عضو داعش قصد داشت در میان مهاجران غیرقانونی از طریق یونان به کشورهای اروپا برود.

بر اساس اعلام منابع یونانی در ماه های اخیر و به دنبال عملیات ارتش سوریه در استان ادلب شماری از تروریست های عضو گروهک های تروریستی مختلف به ترکیه فرار کرده و ۲ هزار نفر از آنان به صورت پناهنده راهی یونان شده اند.

بر اساس برخی گزارش ها در استان ادلب تحت اشغال سوریه نزدیک به ۱۴۶ هزار تروریست از ۶۰ کشور جهان در بیش از یکصد گروه عضویت و حضور دارند که به دنبال آغاز عملیات ارتش سوریه شمار زیادی از آنان به دنبال فرار از این استان هستند.

ترکیه که پیشتر متهم به همکاری با داعش بود، در سال های اخیر به علت احساس خطر از حضور اعضای این گروه تروریستی در خاک خود و نیز احتمال ورود داعشی های حاضر در عراق و سوریه و نیز برخی اقدامات تروریستی اعضای این تشکیلات، اقدامات وسیعی را برای جلوگیری از ورود تروریست ها از سوریه به ترکیه آغاز کرده است.

استقرار ارتش ترکیه در مرزهای مشترک با سوریه و ورود به برخی مناطق این کشور از جمله این اقدامات است و تروریست ها نیز برای فرار از سوریه به  ترکیه اقدام به حفر تونل های زیرزمینی کرده اند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید