وزیر دفاع: هیچ سندی مبنی بر دخالت ایران در حادثه آرامکو عربستان وجود ندارد

کدخبر: ۳۰۵۶۳۲
اقتصادنیوز؛ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت وگوی تلفنی با وزیر دفاع ژاپن، گفت: اتهاماتی که برخی در مورد حادثه آرامکو به جمهوری اسلامی ایران وارد کرده اند، پایه و اساسی نداشته و هیچ سندی مبنی بر دخالت ایران در این موضوع وجود ندارد و کسانی که ایران را متهم می‌کنند یا نمی‌توانند یا نمی‌خواهند توانایی‌های نظامی ملت یمن را باور کنند.
وزیر دفاع: هیچ سندی مبنی بر دخالت ایران در حادثه آرامکو عربستان وجود ندارد

به‌گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سرتیپ امیر حاتمی در گفت وگوی تلفنی با «تارو کونو» وزیر دفاع ژاپن با تبریک انتصاب وی به عنوان وزیر دفاع ژاپن افزود: امیدوارم این گفت وگوی تلفنی زمینه‌ساز و آغازگر فصل جدیدی در روابط دفاعی دو کشور باشد.
 حاتمی با بیان اینکه دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ژاپن همواره تاکنون روابط خوبی در همه زمینه‌ها ازجمله سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با یکدیگر داشته اند، اظهار داشت: سفر آبه شینزو به تهران و ملاقات مهم وی با رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین دیدار مجدد با روحانی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک بیانگر روابط دوستانه مابین دو کشور است.

وی با تشریح شرایط محیط پیرامونی ایران و عوامل تأثیر گذار در آن اظهار داشت: هیچ کشوری نمی‌تواند امنیت خود در منطقه را در سایه بی‌ثباتی کشور دیگر به دست آورد؛ امنیت در جهان و از جمله در منطقه خلیج‌ فارس به‌ صورت جزیره‌ای قابل دسترسی نیست. امروز تروریسم فاقد عنصر زمان و مکان است؛ لذا معتقدیم مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم نیازمند عزم جهانی و به‌ویژه پیوستگی امنیتی میان دو منطقه شرق و غرب آسیا است.

حاتمی با اشاره به حادثه آرامکو، گفت: اتهاماتی که برخی در مورد این واقعه به جمهوری اسلامی ایران وارد کرده اند، پایه و اساسی نداشته و هیچ سندی مبنی بر دخالت ایران در این موضوع وجود ندارد و کسانی که ایران را متهم می‌کنند یا نمی‌توانند یا نمی‌خواهند توانایی‌های نظامی ملت یمن را باور کنند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تأکید کرد: ایران به دنبال ایجاد ثبات و امنیت در منطقه به کمک سایر کشورها است و از صلح و امنیت حمایت می‌کند.

وی اضافه کرد: ایران شریک و دوست خوبی برای همکاری‌های دفاعی است و تمایل دارد روابط خود را با کشور ژاپن توسعه دهد.
«تارو کونو» وزیر دفاع ژاپن نیز در این گفت وگو دیدگاه های خود را در مورد تحولات منطقه بیان و مواضع کشور خود را تشریح و از ایفای نقش جمهوری اسلامی ایران در امنیت منطقه استقبال کرد.
 وزیر دفاع ژاپن در پایان این مذاکره از امیر سرتیپ حاتمی برای سفر به ژاپن دعوت کرد و دو طرف در مورد تداوم رایزنی ها توافق کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید