مکرون با سخنگوی نیروهای کُرد سوری دیدار کرد

کدخبر: ۳۰۶۸۹۵
اقتصادنیوز؛ دفتر ریاست جمهوری فرانسه از دیدار سخنگوی نیروهای کرد سوری با «امانوئل ماکرون» خبر داد و اعلام کرد که این ملاقات فرصتی برای تکرار ابراز نگرانی پاریس در خصوص عملیات نظامی ترکیه در سوریه است.
مکرون با سخنگوی نیروهای کُرد سوری دیدار کرد

به‌گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، روز سه‌شنبه با «جیهان احمد» سخنگوی نیروهای کرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه، ملاقات کرد تا همبستگی با آنها را برای مبارزه با داعش در منطقه ابراز کند.

براساس گزارش خبرگزاری «رویترز»، دفتر ریاست جمهوری فرانسه روز چهارشنبه (امروز) گفت که این جلسه فرصتی برای تکرار این موضوع است که فرانسه درخصوص چشم‌انداز عملیات نظامی ترکیه در سوریه «بسیار نگران» است.

فرانسه پیش از این به ترکیه در زمینه هرگونه اقدام نظامی در شمال شرقی سوریه هشدار داده بود.

به دنبال اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه مبنی بر احتمال حمله قریب‌الوقوع به کردهای سوریه، تصاویری از استقرار تجهیزات نظامی و نیروهای این کشور در مرز سوریه منتشر شده است. بعد از آن نیز اردوغان طی تماس تلفنی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایجاد «منطقه امن» در شمال سوریه گفت‌وگو کرد.

نیروهای کردهای تحت حمایت آمریکا نیز اعلام کردند که نظامیان آمریکایی روز دوشنبه از مواضع شمال شرقی سوریه عقب‌نشینی کرده‌اند.

در بیانیه نیروهای کرد دموکراتیک سوریه آمده است: «نیروهای آمریکایی به تعهدات خود عمل نکردند و نیروهای خود را از مناطق مرزی با ترکیه خارج کردند و ترکیه هم‌اکنون برای عملیات حمله به شمال و شرق سوریه آماده می‌شود. (جزئیات بیشتر)

آنکارا و واشنگتن اوایل ماه آگوست در خصوص ایجاد یک منطقه امن در خاک سوریه به یک توافق مقدماتی دست پیدا کردند و اوایل ماه سپتامبر، عملیات گشت‌زنی مشترک در شمال شرقی سوریه را‌ آغاز کردند که البته در خصوص محدوده این منطقه امن و نحوه کنترل آن اختلاف نظراتی دارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید