این مرد امنیتی، به دشمن قسم خورده ترامپ بدل شد

کدخبر: ۳۰۷۶۳۹
اقتصادنیوز: مدیر سابق اف.بی.‌آی که درسال 2017 توسط دونالد ترامپ اخراج شد، در مصاحبه‌ای گفت، قصد دارد سال آینده میلادی تمام تلاشش را صرف مبارزه به هدف رقم زدن شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری کرده و بعد از آنکه خیالش از این موضوع راحت شود به سراغ کارهای دیگر خواهد رفت.
این مرد امنیتی، به دشمن قسم خورده ترامپ بدل شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، جیمز کومی، مدیر سابق اف.بی.آی که زمانی در سال 2016 یک تحقیقات را علیه هیلاری کلینتون، رقیب سابق ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری همان سال آمریکا درباره رسوایی استفاده او از سرور ایمیل شخصی‌اش در زمان تصدی وزارت امور خارجه انجام داد، در مصاحبه‌ای گفت، مشتاق رسیدن روزی است که دیگر دونالد ترامپ از ریاست جمهوری آمریکا کنار گذاشته شده و او با خیال راحت سرانجام حساب کاربری خود را در توئیتر حذف کرده و به سراغ کار دیگری برود.

جیمز کومی در مصاحبه‌ای اختصاصی با روزنامه نیویورک تایمز گفت: من این رویا را دارم که روز 21 ژانویه سال 2021 (بعد از روی کار آمدن رئیس جمهور جدید آمریکا) مشغول حذف حساب کاربری‌ام در توئیتر هستم و به سراغ کاری دیگر می‌روم. اما فعلا تا آن زمان نمی‌توانم چنین کاری کنم.

کومی که بعد از کنار گذاشته شدن پرونده تحقیقاتش درباره کلینتون به سراغ مناقشه مربوط به مداخله روسیه به نفع ترامپ در انتخابات 2016 رفت در مصاحبه خود وعده داد که 13 ماه آینده را صرف تلاش برای کنار زدن ترامپ از ریاست جمهوری کند.

وی بیان کرد: من فعلا احساس می‌کنم که گیر افتاده‌ام انگار که کار دیگری به جز تلاش برای این هدف نمی‌توانم انجام دهم و اگر که به سراغ یک هدف سبکتر می‌رفتم دیگر نمی‌توانستم حتی در آینه به خودم نگاه کنم.

او در ادامه این مصاحبه اذعان کرد: فکر نمی‌کنم که در گستره بزرگ تاریخ آمریکا فرد چندان مهمی باشم. با این حال او گفت که اعتقاد دارد بینش دست اولش در مورد خصوصیات روانی ترامپ برای جنبش مخالفان این رئیس جمهور آمریکا سودمند خواهد بود.

به نوشته نیویورک تایمز، جیمز کومی علاوه بر آن که از توئیتر برای صحبت علیه ترامپ استفاده می‌کند، موقعیتهای دیگری نیز برای طرح چنین صحبتهایی دارد. او قراردادی با روزنامه واشنگتن پست برای نوشته مقاله برای این روزنامه امضا کرده و همچنین سفرهایی به سراسر آمریکا انجام داده و سخنرانی‌هایی با موضوع "رهبری اخلاقی" ایراد می کند و گاها برای سخنرانی‌هایش مبالغ شش رقمی دریافت میکند.

او در ادامه این مصاحبه خاطر نشان کرد: من تا کنون شاید ده‌ها مورد برخورد با اعضای یونیفرم پوش ارتش و اعضای جامعه اطلاعاتی آمریکا و اعضای اف.بی.آی در مکانهایی نظیر سوپرمارکتها، فرودگاه‌ها و ابزارفروشی‌ها داشته‌ام و آنها جلو آمدند، دست روی شانه من گذاشتند و گفتند، لطفا به صحبتهایت (علیه ترامپ) ادامه بده.

برخی منتقدان کومی در حزب دموکرات می‌گویند که مدیریت او در تحقیقات درباره رسوایی استفاده کلینتون از ایمیل شخصی‌اش آن هم چند هفته مانده به برگزاری انتخابات 2016، باعث شد که ترامپ نهایتا در این انتخابات پیروز شود. او در این مصاحبه در پاسخ به این سوال که آیا تلاشهای حال حاضرش علیه ترامپ را به جبران نقشش در رقم زدن نتیجه انتخابات 2016 انجام می‌دهد گفت، از نظر او بین این مسائل ارتباطی وجود ندارد.

او خاطر نشان کرد: من این طور فکر نمی‌کنم. دست کم تا آنجا که در خودآگاه ذهنم می‌دانم، من ارتباطی بین این موضوعات قائل نیستم.

کومی همچنین بار دیگر بر مخالفتش با استیضاح ترامپ تاکید کرد و گفت: من به عنوان یک شهروند آمریکا امیدوارم که ترامپ استیضاح نشود چون فکر می‌کنم استیضاح ترامپ باعث خواهد شد که فشار از روی مردم آمریکا برداشته شود و در عین حال تعداد زیادی از هوادارانش نیز به این نتیجه خواهند رسید که نوعی کودتا علیه او رخ داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید