رئیس سابق اف‌بی‌آی: ترامپ دروغگوست

کدخبر: ۲۸۶۳۹۰
اقتصادنیوز: جیمز کومی در در یادداشتی در روزنامه واشنگتن پست ضمن انتقاد ازدونالد ترامپ، او را به دروغگویی متهم کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه هیل نوشت، جیمز کومی، رئیس سابق اف‌بی‌آی در یادداشتی در روزنامه واشنگتن پست به انتقاد از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پرداخت و او را به گفتن «دروغ‌های بی معنی» برای مورد حمله قرار دادن اف‌بی‌آی متهم کرد.

وی در این یادداشت نوشت: میلیون‌ها نفر از مردم خوب آنچه را که رئیس جمهور آمریکا می‌گوید، باور می‌کنند. ولی در شرایط کنونی اینطور نیست؛ زیرا رئیس جمهور آمریکا یک دروغگوست و به آسیب‌هایی که بر نهاد‌های حیاتی وارد می‌کند، اهمیتی نمی‌دهد. ما باید با دروغ‌های او که می‌گوید سازمان اف بی آی فاسد و خیانتکار است، مقابله کنیم. با دروغ‌های او که می‌گوید ما از کمپین انتخاباتی ترامپ جاسوسی کرده ایم و می‌خواستیم او را شکست دهیم، مقابله کنیم.

کومی این اظهارات را در حالی مطرح کرده است که هفته گذشته ترامپ گفته بود آندرو مک کیب، معاون رئیس سابق اف بی آی و دیگر مقامات این سازمان با انجام تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، خیانت کرده اند. در واقع ترامپ و تعدادی از جمهوری‌خواهان از مدت‌ها پیش بر این باورند که تحقیقات انجام شده بوسیله رابرت مولر به صورت جانبدارانه علیه رئیس جمهور آمریکا انجام شده است.

او در بخش دیگری از این یادداشت ادعای ترامپ را درباره خیانت اف بی آی یک «تئوری توطئه» خواند و نوشت: هدف اف بی آی فقط این بود که تمام تلاش خود را برای انجام تحقیقات درباره مسائل مهم انجام دهد. اما خودتان می‌دانید، اگر می‌خواهید تحقیقاتی بر روی تحقیق کنندگان انجام دهید.

در واقع ویلیام بار، دادستان کل آمریکا چند روز پیش انجام تحقیقاتی را بر روی تحقیقات رابر مولر درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا آغاز کرد.

کومی در واکنش به این اقدام ویلیام بار افزود: زمانی که این تحقیقات تمام شد، آن‌ها متوجه خواهند شد که این کار به درستی انجام شده و تنها بر مسئله آشکارسازی حقیقت متمرکز شده است. هیچ فسادی صورت نگرفته است. هیچ خیانتی رخ نداده است. هیچ تلاشی برای کودتا انجام نشده است. این‌ها دروغ هستند. دروغ‌هایی بی معنا. این‌ها فقط افراد خوبی بودند که سعی داشتند در شرایط بی سابقه حقیقت را دریابند.

به دنبال اخراج کومی در مه سال ۲۰۱۷، رابرت مولر مسئولیت تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا را بر عهده گرفت. مولر اواخر ماه مارس سال جاری میلادی نتایج تحقیقات خود را تکمیل و گزارشی در این خصوص منتشر کرد. بر اساس گزارش مولر، هیچ تبانی میان تیم ترامپ و مقامات روس رخ نداده است؛ اما مولر در این گزارش ۱۰ مورد احتمالی از کارشکنی‌های ترامپ در اجرای عدالت را فهرست بندی کرد. به دنبال آن بسیاری از مقامات دموکرات و حتی جمهوری خواه خواستار استیضاح ترامپ شدند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید